Bloggintresserade

lördag 11 november 2017

Lite smått och gott.

Hej alla vänner!

Nu har det varit helg igen. Oj så fort det går. Undrar om jag bott här på kolonin så länge tidigare. Vattnet är avstängt till tomterna så vi får hämta vatten vid sanitetshuset och det går ju bra men det är lite knöligt när man är fler känner vi..

Vi har hämtat bräder till resterande innertak och impregnerat till vedförrådet. Det är ju här det ska bli.
 Det gäller att ha på lager när lusten faller på. Sen är det så att vår leverantör jobbar inte alla dagar.  Ja lite är det nog så men det är planerat för taksättning när världens goaste vänner från Gävle kommer hit.
  

Undrar vad som hänt här då. Min vita klängros är inte alls vit längre den är ju 




 "Aprikosrosa". Visst den är fin men inte här.

Skulle gärna ha en sån ros men på annan plats och att den är lika dan jämt.

I början på veckan gjorde vi en liten tur på det öppna vattnet över till Åland med Birka båten.
 
 



Härlig mat i trevlig miljö med superunderhållning av "The Fantastic Four"  killar som sjunger superbra.

 

Resan var så skön ingen blåst, en härlig himmel med en go sol att njuta av trotts att det är höst och kan vara väldigt blåsigt. Hade inte viljat åka denna helgen för nu blåser det..Förra året vid den här tiden var det ju snökaos i Stockholm. Minns hur mannen fick köra i ovädret.

 


 På båten inköpte vi en Hernö Gin och en Whisky från samma ställe.Det ska bli spännande att prova. Det där med gin är jag inte så bra på men man lär sig vetja.

 

Veckan har annars varit rätt trist. Det har handlat mest om att tömma kassar och lådor från flytten hem ,tvättat och strukit massor. 
Nu är det ny helg igen då bär det av till kolonin för där ska förberedas för taksättningen i nästa vecka.Våra goda vänner från Gävle kommer och hjälper T. Det är den höga sidan som ska göras. Det blir inte bara jobb på kolonin. Lite annat ska vi åxå ha för oss. Ett besök på en julmarknad, det ser jag fram mot.
Nu önskar jag alla en härlig och bra helg
Kram Meta


6 kommentarer:

Hajan sa...

Den Aprikosrosa är ju underbar. Spännande att höra hur det smakade
bland dryckerna.
En av killarna är son till en arbetskamrat till mig.
De sjunger jättebra. hälsar Hajan

Cat sa...

Men oj, bor ni fortfarande över på kolonien? Det är ju inte vinter ännu, bara nästan ;-)
Fin ros, men jag håller med dig förväntar man sig vit är inte rosa lika trevligt.
Ha de gott. Kram, Catarina

Inger sa...

Fullt med aktiviteter som vanligt hos dig.
Kram

LINDA sa...

Tänk att ni fortfarande är kvar på kolonin. Det låter lite charmigt att vara tvungen att hämta vatten, fast jag förstår om det känns ohållbart i längde om man är för många.

Hoppas att det är bra med dig och att du får njuta av snöfritt så länge som möjligt ;)

Kram
Linda

HWIT BLOGG sa...

Härlig inlägg som vanligt :) Regn och rusk här idag, min trädgårdsdag "frös" inne...ja då får man sitta vid datorn istället hi hi!
Kram från Titti

Erikslundsliv sa...

Här är det lite snö nu så några rosor finns det inte!
Nu är det dags att pynta både inne och ute med granar känner jag. Idag har jag bakat saffransbullar så nu känns det att advent är nära. Så mysigt det låter med julmarknad, det känns som det är dags för det med!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann