Bloggintresserade

torsdag 1 december 2016

Glad överraskining.

Hej alla glada vänner!

Nu ska ni få höra nåt som gjort mig glad och överraskad till tusen!
Jag tar det från början. I sept. Skickade jag in några bilder till en fototävling som vårt bostadsföretag ordnade. Det är ett led i att det fyller 75 år.  Det kommer att göras en bok och en kalender där bilden kommer att vara med . Förutom äran och priset då.

Det var en tävling med deltagare som bor eller bott i Wätterhems områden. Det kom in 103 bilder.
Jag kunde inte tänka mig att jag skulle vara med i den översta toppen. Det kan ju vara hur många halvproffs som helst. Och naturligtvis var det så också enligt Mats.


Prisutdelningen hölls av Mats Andersson Wildlife Photographer of the Year 2016 All over winner NNPC (Nordic Nature Photo Contest) in 2016.
Han satt naturligtvis även med i juryn.

Måste försöka få omdömet om bilden, för jag minns inte mycket av det, blev såå överraskad.
Den bild jag har tagit är från mitt bostadsområde vid gräsplanteringen utanför mitt hus förra hösten.Den var läcker i förstoring får jag erkänna.( trodde inte alls på den här bilden) så kan det vara.

Nu suger jag på den här karamellen ett tag, till sommaren kommer och jag får vara på kolonin igen för jag lääängtar dit.

Ha nu en fin helg, det kommer jag att ha.
Kram Meta

 

19 kommentarer:

Cat sa...

Men vad kul, stort grattis :-)
Hoppas att du har det bra i gråvädret, slipper den värsta värken snart och kan leva igen.
Ha de gott i veckan. Kram, Catarina

Inger sa...

Grattis, jättefin bild!
Kram

Kolonilotta sa...

Stort grattis! Va roligt! :)
Bilden är verkligen jätte fin!
Passar även på att önska dig en jätte fin helg!
Kram!

Solstrimmor sa...

Men så roligt! Grattis till fina bilden! Du är duktig med kameran, min vän... även när du inte fotar växter:)

Ha en skön andra advent!
Kramar från Eva-Mari

Veronica sa...

Grattis, vad häftigt!

Och bilden är riktigt snygg så jag fattar verkligen att den blev topp-placerad

Kram

Erikslundsliv sa...

Stort grattis! Så kul! Visst är det härligt när man blir så överraskad också?
Bilden är jättefin, riktigt proffsfotad!
Trevlig helg!
Kram, Ann

HWIT BLOGG sa...

GRATTIS! Så himla kul och ja, bilden är verkligen fin...
Sug nu på den julkaramellen!
Kram från Titti

Änglarum sa...

Grattis vad roligt
bilden ser häftig ut

Trevlig helg kram Jessica

Halmhatt och mamelucker sa...

Vilken kul överraskning!
Grattis! Jag gillar ju också gräsvippor 😊
Trevlig helg!
Annika

BP sa...

WOW! Stort, stort GRATTIS! Vilken succé och vilken ära! Å vinsten smäller ju ännu högre eftersom det är ett proffs som bedömt bilden. Å fotot är verkligen suveränt! Är otroligt stolt över dig.

Eller hur var det nu... Tror jag kommenterade en gång hos dig och föreslog att du skulle lägga upp dina bilder i ett större format. Tyckte att de var så bra att de förtjänade vara större. Å vilken tur då att ett proffs förstod det:-)))))))

LINDA sa...

Så roligt! Stort grattis! Hoppas att du får njuta av den karamellan länge :D

Kram
Linda

Maribel sa...

Grattis Meta!
Vilken trevlig överraskning och en fin bild.
Trevlig helg!

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Grattis till dig, fin bild! Trevligt med överraskningar så här i vintermörkret! :)

A House With A View sa...

Stoort grattis!! Bilden är fantastisk och jag förstår att den blev något alldeles extra i förstoring. Vad kul att vinna, du är duktig!!

Söndagskramar aka

hagen vår sa...

Hei!
Gratulerer så mye. Fint bilde du har tatt.
Ha det godt! Anne

LINDA sa...

Ja, det är verkligen knoppar. Gick och tittade på björkar och andra träd som hade knoppar i går. Blev så sugen på att ta in ett ris, men det är ju inte riktigt påsk ...

Kram
Linda

Gunilla sa...

Vilken fantastisk bild.
Stort Grattis du skall verkligen vara stolt över bilden.


Ha det gott

Jord under naglarna sa...

Grattis! Vad roligt! Härlig känsla att få en sådan vinst kan jag tro. Allt gott!