Bloggintresserade

måndag 5 december 2016

Ljusen

Hej alla vänner!

Oj vad det rusar på. Tur vi ska fira Jul hos dotter i år. Det hade nog blivit svårt att hinna med allt som jag vill det ska var till Jul när vi är här. Det dyker upp så mycket annat nu som jag vill ägna mig åt.
Det har varit andra advent och vi tänder ljusen, så mysigt det är. Dagarna är korta nu. Så det behövs många ljus.


I en av våra stadskyrkor är det alltid en julloppis. Bara julgrejer. 
Inget för mig egentligen men i år gjorde jag ett fynd. Den här fina ängeln för bara 20 kr.
Den är allt rejält gammal. Glittret är så där fint svart. Så söt är den.

Mera ljus får det allt bli hos mig. På balkongen har jag satt upp den här i år. En lampskärm jag klätt med mossa och satt en lampslinga i.



Idag var jag i skogen här runt vårt område. Det är alldeles för sällan känner jag varje gång jag kommer dit.
 När jag var nästan hemma tittade jag upp på himlen och den var så fin med solen som försöker ta sig igenom. Det blir bara lite svagt vitt sken mot den mörka himlen.
Några timmar senare såg himlen ut så här. Häftigt.


Vad jag hittade i skogen och vad det ska bli få ni se en annan dag. Nu ska jag kika in till er och se hur ni har det hos er med pyssel och annat före Jul.
Kram Meta

6 kommentarer:

Cat sa...

Så mysigt du har gjort, gillar verkligen lampskärmen som bivit en ljuskrona :-)
Visst är det kul att läsa och se om andra traditioner, får en att tänka till lite emellanåt.
Ha de gott. Kram, Catarina

ullie sa...

stort grattis till fotot va kul !!

ja men visst är det svårt att ta bilder nu annars man vet inte hur eller på vad.
himlarna är underbara nu då såg väl mitt me då
du är så duktig på att fixa me mossa sånt gillar ja har dock inte myckt mossa i år än i vartfall :D

Fin vecka du me vännen kramar

Hajan sa...

Jaa, det var ju ett riktigt fint fynd, det håller jag med om.
Skall bliva spännande att se om du gjort fler kap.

BP sa...

Så himla besviken du kommer att bli när du kikar in hos mig och inte hittar nå't pyssel alls. Men jag tror att du har vant dig vid det här laget;-)

Dina himlar är suveräna (större bilder tack!!!!) liksom din balkongdekoration. Gillas skarpt:-)

Erikslundsliv sa...

Visst vill man hinna både det ena och det andra och det bara för att det är roligt. Många känner sig stressade av julen, men jag gör bara det jag har lust med, förutom lite städning då kanske, den är ju faktiskt ett måste ibland...
Jättefin ängel! Vilket fynd!
Lampkronan på balkongen blev ju jätteläcker, bra idé!
Ses på fredag!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Vilket änglafynd du gjort, så fin! Så bra att hon hamnade hos dig.
Ja, ljus behöver vi många nu. Och en skogstur emellanåt. Skogen ger sån energi och så hittar man så mycket där. Undrar vad du hittat?

Glad tisdag!
Kramar från Eva-Mari