Bloggintresserade

onsdag 30 september 2015

Höst och 2016 års perenn.

Hej alla vänner!

Här går jag och pular, det blir inte många knop gjorda. Någon kruka här och lite klipp där. Sen är jag svettig och slut, går och vilar en stund.

Det blir mindre och mindre med folk som bor kvar här. Bilar packas med sommarens saker för att få vila till nästa år.

Blommor plockas in och klipps ner.
 

Varken spanska Marguriten eller Tagetes kommer att klara sig så länge till





De är ju så känsliga för frosten.
Som tur är så har jag inga dahlior att ta in.
Växthuset börjar bli fullt nu.




Förresten så är visst Kärleksörten årets perenn 2016 ( Den lilla krypande var det visst)
Den är så vacker så här på hösten och nu finns det så många vackra färger 0ckså.





Jag är såå glad för mina blåbärsbuskar.
De lyser så fint i solen med sina röda färger. 
 


Den och Aronia ger verkligen en härlig höstkänsla till min koloni. 

Får förstås inte glömma hösthallonens bladen. De är så fina med små vattendroppar som lyser som stjärnor.

 


 Det här är nog den sista blomma på Afrikas lilja. De är så sena i år.


Höstastrarna är sena de också. Här är det grannens som slagit ut. Och då kommer bina på direkten.

Det ska bli fina dagar än ett tag till. Jag är så glad för det.

Önskar er alla en solig mitt i veckan
Kram Meta

4 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Hoppas du kryar på dig snart!
Jag har en del Dahlior att ta in....
Men dom blommar så fint fortfarande så dom får stå ett tag till! :)
Stor varm kryakram till dig! ❤

Mejrams! sa...

Du har mycket vackra färger i din trädgård just nu, den ser ut att må bra! Hoppas att du också är på bättringsvägen, det är så tråkigt att vara sjuk när vädret är så fint. Kram till dig! Merja

BP sa...

Vilken fantastisk blomsterkavalkad:-) Där fick jag en rejäl lektion om hur många fina blommor det finns som jag delvis inte ens sett alternativt inte vet namnen på.

Tack för den lektionen:-)

Å jag hoppas att du kryar på dig snart!

Elisabeth sa...

Härliga bilder ! Men visst är det vemodigt nu när hösten är här....och vackert ! Sen tycker man att vintern aldrig tar slut för att man så ivrigt väntar på en ny trädgårdssäsong :)

Elisabeth