Bloggintresserade

söndag 1 mars 2015

Mars månadsbild.

Hej alla vänner!

Nu är det vårvindar ute. Solen värmer med sina strålar när den visar sig. Några timmar med väninnan på kolonin idag. 

 
Fika med räkmacka i växthuset och massor av prat. nu har vi börjat säsongen på kolonin känns det som.Det var vi överens om bägge två.


 

Det har börjat vakna till i min månadsrabatt också. 

De där fyrbenta små djuren vid namn råttor har varit där, jag ser hålen efter dom.

Trotts det så kommer det upp tulpaner.

 Jag var så slarvig i höstas för jag skrev inte upp vilka jag planterat.
Spännande att se. Tror att de är vita.





 


Påskliljor och narcisser är också på väg.


De som kommit längst och blommar är några snödroppar. 
 

Det är nog en av de vackraste vårblommorna jag vet. Skulle vilja ha hela tomten vit av dom på våren.
 
Namnet är då helt rätt tycker jag 



Mer är det på gång.
 
Den nya klängrosens skott har sprängt hål i vaxet.



Den här kärleksörten har jag flyttat hit i höstas även den här överlevt och har stora nya skott.


Det kliar i fingrarna att börja klippa bort gammat skräp. Än är det lite för blött , det finns risk för att hela växten följer med, så jag får nog försöka hålla mig ett tag till.

Så här långt är det kommit     1 mars. Undrar hur mycket som hänt till 1 april. Väntar med spänning tills dess.




Min mörkrosa Julros har fått många blommor sen sist.
Såg även att den svarta började visa tecken på nya blommor.

Den rosa blåsippan är också på gång.

Varje vår säger jag att det måste bli mer sippor och fler sorters vårblommor hos mig. Inte blir det det.
Får nog prioritera det nu. Det är såå roligt och humöret blir på topp när jag möts av de fina blommorna.

En härlig lördag i växthus och på kolonin. 
Hoppas ni har det lika fint hos er.
Ha det så gott
Kram Meta

17 kommentarer:

Mejrams! sa...

Åh, så mycket fint som kommer upp hos dig. Lova att du fotar blåsippan när den slagit ut. Jag älskar blåsippor. Kram Merja

Cat sa...

Så härligt det är med alla vårblommor.
Den där växthusfikan går minsann inte av för hackor den heller. Vardagslyx på hög nivå.
Ha de gott. Kram, Catarina

lavendia sa...

Vad tidigt det verkar vara. Har inte kommit igång med räkmackorna än. / Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin start på säsongen, räkmacka i växthuset. Kan tänka mig att ni hade det skönt där, skyddade för vindarna igår. Och så det växer, kommer bli en härlig vår därute.
Kramar/AM

stardust sa...

The prawn sandwich looks so solid and delicious. You must have a wonderful time in the green house. I’m happy for you that spring is on its way in your place. Your hard work in the last fall will be paid off soon. I’d like you to see the white carpet of snowdrops on my latest post. Have happy days ahead, Meta.

Yoko

Hajan sa...

Först vilken god Räkmacka tror jag. Men kära nån så mycket fint som redan kommit upp. Skall bli
spännande att få följa ditt
arbete i Växthuset.
Tack för vi får vara med.

Luna Ek sa...

Åh, det ser mycket lovande ut trots besök av små fyrfotingar.
Blir alltid lite avis på dem som har växthus att fika i på våren. Här går det inte ens att gå ut idag. Det snöar och blåser kallt.
Ha en bra vecka
Luna

Annika Christensen sa...

Jamen visst är våren på G.
Jag skriver inte alltid heller upp skall du veta. De flesta namnlappar hamnar i tvättmaskinen - tyvärr!
Allt gott
Annika

Vivishagerom sa...

Hei
Så heldig du er som har vår i hagen din allerede. Flotte spirer og vårtegn hos deg.
Tusen takk for at du deler dine helgegleder. Ønsker deg en fin søndag videre.

Klem Vivi

Rost och rädisor sa...

Din koloni verkar full av vårtecken och att sitta i växthuset med lyxmacka och väninna låter som en perfekt upptakt.
Allt gott
Anette

Lotta sa...

Åh, så mycket härligt som är på G nu! Du kommer att få massor av underbar tid på er koloni! Må så gott. Kram Lotta

Erikslundsliv sa...

Ni är verkligen lite längre fram än oss när det gäller vår och grödor. Här har vi snöyra och blåsigt idag. Inte mycket som har kommit upp ur jorden än men det blir väl dags för det så småningom. Jag förstår att du trivs på kolonin, det ser trevligt ut!
Kram, Ann

Unknown sa...

Så deilig med rekesmørbrød og kos. Du er heldig som kan nyte blomstring og nye skudd allerede:)

Bilderosofier sa...

Härliga vårbilder, jag får nog vänta lite innan det ser ut så här!

Violen sa...

Härligt att du delar med dig av alla vårtecken! Ser fram emot att få se vad som har hänt när vi kommer in i april!
Ha en skön söndagskväll!

Villrose sa...

Så deilig og vårlig, da :)

Semester & Mat sa...

Våren är på gång hos er kan jag se, fina bilder!