Bloggintresserade

tisdag 24 mars 2015

Klöver


Hej alla vänner!

Idag är det en solig dag igen och de där isvindarna har försvunnit, för ett tag. Härligt jag njuter.
Det blev lite kaffe i växthuset och det sista fönstret sattes dit på verandan.
Det var lite bråttom så jag glömde att fota. Ni får nog se det en annan gång.



Jag gillar klöver väldigt mycket.

När jag bodde i huset i Dalarna hade vi vitklöver i vår gräsmatta. Den låg jag och rev bort med en tång för jag tyckte det var sååå fult och alla bin som kom varje sommar. Usch och fy.


Visst är det väl härligt att man kan ändra sig.
 Nu har jag haft klöver varje år i olika färgtoner.( inte i gräsmattan då)
I år hittade jag den här mörka. Hoppas bara att den kommer att hålla den färgen så snygg som den är.
Det var inte så dumt med den svarta krukan från Krumelur, ser jag




Den här bilden glömde jag visa er från i lördags när vi var till Lustfyllt.
Det ser precis ut som om någon har gått med en tesil och skakat över träden med florsocker.







Nu har solen lyst på oss en dag så allt har smält bort.


Det var allt för idag. Hoppas ni alla har det bra i solen.
Kram Meta

15 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Tycker om både skog med florsocker och klöver, jag har fallit för klöver jag också och vi har ju ingen gräsmatta men dom sår sig lite överallt ändå och då får jag rensa. Men det är så fint!
Agneta kram

Lotta sa...

Lyckos som hittat så fin klöver. Jag hade den förra sommaren tillsammans med dahlior i mina krukor och jag hoppas jag hittar den även i år för jag har inte lyckats övervintra den. Glad vår!

Tittis trädgård sa...

Tycker också om de den där mörka klövern. Den har övervintrat utomhus i två vintrar nu, så jag hoppas att den kommer även i år. Skönt att snön smälte fort, för nu vill vi ha riktig vår/ Titti

HWIT BLOGG sa...

Ja den där mörka klövern är underbar...
Hoppas jag hittar en i år också. Pudersnö över granarna är ju sååå vackert och vi får väl se om det kommer att snöa någon mer gång i år!
Varm kram till dig,
Titti

Mejrams! sa...

Visst är den fin den mörka klövern och vilken tur att du har ändrat dig. Ha en fin dag! Kram Merja

Mejrams! sa...

Visst är den fin den mörka klövern och vilken tur att du har ändrat dig. Ha en fin dag! Kram Merja

LINDA sa...

Jösses vilka snygga blad. Häftigt med röd mitt och ljusgrön kant. Jag har inte varit så förtjust i klöverkrukväxter, men din är verkligen fin!

Hoppas att du får en finfin dag.

Kram
//Linda

House and Garden by Bia sa...

Oj så fin klöver växt ;))
Och snö puder....jaa här väntas det också snö....men tror nog det blir blask väder...usch!
Ha det gott!
Bia

Inger sa...

Klöverblomma fanns som krukväxt i mitt barndomshem, själv har jag aldrig haft den. Här har varit svinkallt idag.
Kram

Cat sa...

Vacker färg på klövern.
Ha de gott. Kram, Catarina

Felix sa...

Jag har en kruka med mörk rödklöver, men utan grön kant. ;-) Nu börjar den få liv igen, efter vinterns viloperiod.

Risken är att det blir mer florsocker på träden de närmaste dagarna...

Vårhälsningar
Elisabet

Sofia sa...

Vilken härlig färg de va på den klövern! =)
Kramis Sofia

Änglarum sa...

Hej Maggan!jag gillar också klöver,,tänk som sagt vad man kan ändra sig :) hoppas turen blev trevlig! kram Jessica

Hajan sa...

JOO DET HAR VARIT VACKERT HÄR MED, MEN MED ISANDE VINDAR INGET SKÖNT ALLS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Klöver är jättefint och speciellt den färgen. Jättefina skogsbilder också.
Ha en bra helg
Kramar/AM