Bloggintresserade

fredag 13 juni 2014

Fredags kväll

Hej alla vänner!

Idag är det veckan sista arbetsdag och på kolonin har vi grillat som vanligt. Lite grått och regntunga skyar var det men inget regn på oss.

Idag blev det en kycklingbit som ligger på grillen Potatissallad och egna rädisor med lite öl till. Gott det med.

 
Grannen mitt emot grillade en hamburgare och en god sallad till.


Alla tar med sig det den vill ha just då.
Det är olika nästan varje gång, beror vad man är sugen på.

Efteråt har det ofta följt med några hem till mitt växthus och fikat lite enkelt. Pratat i flera timmar. Det är så mysigt.
Och avkopplande på fredagskvällen.



I år har jag ganska många Kvitten frukter. Det kanske kan bli till lite marmelad. Är sååå nyfiken på hur det kommer att bli.


När vi satt och fikade klättrade den här flugan på fönstret. Den var lysande blågrön bakom huvudet. Rätt fin faktiskt.







Nu är min fredag till ända och jag väntar på att John Blund skall komma.
Önskar er alla en fin lördag
Kram Meta

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så mysigt ni har det och med god grannsämja! Ha det fortsatt fint:)

Kramar från Eva-Mari

lavendia sa...

Du är flitig på datorn och flitig på kolonin. Vad skönt att komma in till er på kvällen i växthuset.
Vad kul med kvitten. Jag har gjort marmelad någon gång men har nu ingen kvitten kvar. Synd de är så taggiga.

A House With A View sa...

Det låter ju supertrevligt!!! Kul med grannar som man trivs med :) Och så härligt med semester, avis :)

Kraaaaam aka

Cat sa...

Härligt att kunna grilla tillsammans, men ändå för sig liksom. Mysigt att avsluta kvällen växthuset, lite mer efterrätt så att säga ;-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Marit sa...

Så koselig dere har det i kolonihagen, uteliv, grilling og hage det kan ikke bli bedre.

God lørdag fra Marit.

Hajan sa...

Det heter ju att en fluga gör ingen sommar, men denna du visade var ju rent av väldigt vacker.


hajan