Bloggintresserade

torsdag 5 juni 2014

Vattenpärlor och diamant

Hej alla vänner!

Nu är det ytterligare en dag med massor av regn, mycket välkommet även om jag inte tycker att det är så där jättekul. Jag tappar lusten för att göra nåt och mina krämpor blir sämre av väderomslagen.

Nåt som är lika roligt varje gång det regnar är att gå en runda bland blommor och blad och leta nya motiv att knäppa på.
Undrar hur många bilder jag har med vattendroppar och regn

Det här är min ros Aiche. det är så kul för i år har den massor av knoppar, förra året fick jag 2 blommor

Den har vuxit desto mer förra året så nu är den så som jag tänkt mig den.(Det blir bilder på den när de blommar)

Det är verkligen tur att det kom regn nu, annars hade jag fått vattna på buskarna om bären ska bli goda. Det är så torrt så det börjar gulna i bladen på många av mina bärbuskar och bären ser så små ut.




Spindelnätet vid grinden har jag haft ner flera gånger men det blir ett nytt igen nu är det förgyllt med massor av små pärlor också.







Blodtoppens blad är också finklädd idag med massor av pärlor på sina blad.









Och den lilla krasseplantan har tagit fram sin finaste diamant.




Att gå med kameran när det regnar år så uppfriskande, naturen har så mycket vackert att bjuda på.
Jag känner mig så lyckligt lottad som har den möjligheten på min koloni, den ger mig så mycket energi som jag inte skulle ha annars.
Den sista bilden är på ytterligare en av mina irisar som snart skall blomma.


 Innan jag lagt ut detta så har den slagit ut och ser ut så här.



Önskar er alla en fin dag trotts regnet.
Kram Meta

7 kommentarer:

Cat sa...

Mmmm vackra blöta bilder. Hoppas att du snart får bättre påtaväder.
Ha de gott. Kram, Catarina

Mimmi sa...

Underbara bilder på vattendroppar. Håller med dig om att de är som diamanter.

Camilla J

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackra bilder! Den med spindelnätet är fantastiskt vacker!
Kram,
Regina

Solstrimmor sa...

Så vackert du har och jag är sååå avundsjuk på din underbara kolonilott! Efter en vecka på Mallorca häpnar man över allt som slagit ut sen vi for! Växtkraften är enorm, även på Mallorca, men inget kan mäta sig med den svenska sommaren...

Kramar från Eva-Mari

lavendia sa...

Kan bara hålla med. Så vackert och friskt med det blöta. Och det är ju inte kallt. Häftig bild med Blodtoppens blad.

LINDA sa...

Nu räcker det med regn! Vi har haft en regnig kurs vilket inte har varit helt optimalt med tanke på att en hel del tid ägnades åt ljus. Men det gick bra ändå. Fast det är skönt att trädgården har fått mycket vatten. Nu skiner dock solen och jag tror att jag ska cykla ner till bryggan för ett morgondopp. Älskar dagar som ligger helt öppna för precis vad som än faller in :)

Kram
//Linda

Rost och rädisor sa...

Fina bilder. Jag fotar alldeles för lite i regn. Dessutom är det ju jättebra planteringsväder och man slipper bära så mycket vatten till alla krukor.
Trevlig helg
Anette