Bloggintresserade

onsdag 16 april 2014

Underbara onsdag. Påsk

Hej alla fina vänner!

Nu närmar det sig Påsk Alla har fullt upp med att pynta känns det som här på bloggen. Jag tar det lilla lugna jag. 
Lite Kärringen mot strömmen kanske.Nej då det brukar allt pyntas här med, eftersom jag inte är så där jättepigg så får det bli bara lite i år, det skall ju plockas undan med.


 Lite pynt har kommit fram i alla fall. I öket på bänken har mitt lilla skåp fått lite påsk på sig
Uppe på skåpet står en äggkopp av Lisa Larsson. Gillar den 








Inuti skåpet står det två gamla äggkoppar och några ägg. De här är inköpta på någon resa någonstans minns inte var.




I vardagsrummet på hyllan till det gamla skåpet har det kommit fram en tupp i ull, ett mossigt påskägg med en pensé och några små ägg med mossa









De här mossiga äggen har blivit en favorit hos mig.









Det var mitt bidrag till veckans tema hos underbara onsdag
vill du se mer Påsk kika då in här.
önskar er alla en fin askonsdag
Kram Meta

7 kommentarer:

lavendia sa...

Det tycker jag var mycket påskpynt. Så mycket har inte alls jag. Men det är kul att se hur andra har påskat till det.

Anita sa...

Du har ju mycket påskpynt för att inte pynta så mycket :) Och vackert pynt också. Själv pyntar jag ingenting alls till påsk. Tycker man bara hinner ta fram det så är påsken slut. Jag njuter av gula blommor istället :)

Önskar dig en fin påsk!

Kram Anita

Anonym sa...

Vilket vackert pynt! Är inte hemma,så här är lite tomt! Roligt att se dina bilder.

Hajan sa...

Kära bloggvän det var ju massor med fint Påskpynt,
Jag har haft mitt framme nu ett bra tag, så nu är det som på Julen
skall bli skönt att plocka bort. Jag tror det är något fel i
huvudet på oss. Vad vi styr och
ändrar.
Vi hörs snart igen kram från Hajan

LINDA sa...

Jag har ställt fram en höna, som knappt ens ser ut som en höna och så har jag klätt påskriset. Det är påskpyntet som blir hemma hos oss. Fast jag älskar verkligen påskriset. Och det är fint med påskpynt, men det får inte vara framme tillräckligt länge, tycker jag. Jag funderar alltid på hur tidigt jag kan börja påska, men det blir oftast inte förrän helgen före påskveckan som riset kläs.

Kram
//Linda

stardust sa...

Your egg cups are lovely. We don’t celebrate Easter in my country, but I liked to be presented a painted egg at my Sunday School at a church in my childhood. Wish you a happy Easter, Meta.

Yoko

Mejrams! sa...

...och här pyntas det inte alls. Jag tar på min höjd in litet blommor, det är allt. Jag har alltid varit dålig på att fira påsken, kanske måste bättra mig där. En riktigt fin påsk önskar jag dig!/Kram Merja