Bloggintresserade

söndag 20 april 2014

Harsyra och tulpan.

Hej mina vänner!

Ännu en härlig dag på kolonin. Solen lyser och det är minst 20 grader varmt. Det surrar av gräsklippare lite här och där. Kvinnor som står på huvudet i rabatterna. Det blir alltid en pratstund med någon på våg till och från, vad det nu är man skall. Parkeringen är nästan full med bilar. Så här skall det vara på ett koloniområde.

Hos mig har jag hittat Harsyra under min trapp.

Vilka söta blommor den har som kikar fram mellan stegen.








 
Min klätterros Flamentanzen har börjat växa ut genom juteväven, så jag fick plocka bort den och klematisen behövde klippas till lite också.
Det mesta är tidigt på kolonin.



En ny tulpan har spruckit ut idag.


Det är en liten rödhetta

De röda prickarna på kvistarna bakom är den fina rosenkvitten.Har jag tur i år så blommar den när tulpanen blommar.




Det här var mina vårtecken idag.
Kolla in hos Annica så ser du mer i vårt avlånga land.
Ha en fin annandag Påsk
Kram Meta

6 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej hej! vilken Påsk säger jag!! solen som strålar och allt som hör till! härligt ni har det på kolonin passa på att njuta..såg att ni varit på Lustfyllt såg mysigt ut.Ha nu en lika fin Annandag< kram Jessica

Tittis trädgård sa...

Vilket härligt väder vi har haft i helgen! Nu ser man hur allting börjar växa i trädgården och det är så roligt att gå runt och se vad som kommer upp. Härliga vårtecken du har hos dig. Ha det fint! Kram Titti

Rost och rädisor sa...

Det var ett tag sen jag sår harsyra... jättesöta! Tänk att de lyckats slå sig till ro under trappen!

Hoppas det blir samma kanonväder i mrogn också!

/Anette

Charlotta sa...

Härliga vårtecken från din koloni. Harsyran har så söta blommor. Jag har några som flyttat in från skogen och de får så gärna blomma i rabatten. Men det dröjer nog ett tag till hos mig.
Ha det gott!

Hajan sa...

Så bra att ha en koloni, det är ju toppen.
Tänk att så mycket redan kommit
i Guds härliga natur.
God fortsättning önskar jag nu, en jättefin blogg du har.

Caroline sa...

Ja, vilket underbart väder vi haft i helgen, nu är det fullt vårpyssel ute i trädgårdarna och på alla kolonier!
Gäller att hänga med i svängarna när allt växer så fort nu!
/Caroline