Bloggintresserade

torsdag 5 december 2013

Ljus i variation

Hej alla vänner där ute i "blåsten"!


Här är det inte så blåsigt men lite regn kommer det. En liten runda på Röda korset, när jag lämnade sjukintyget på jobbet,blev det Där var lite juligt också där men det mesta skulle tas fram på söndag när det var skyltning i Stan.



Det blev en ljuslykta av Hanna på  Krumelur och lite annat smått och gott som fick följa med hem.





För många år sedan när vi bodde i Dalarna köpte jag en kulstake med el. 
Lampan slutade att fungera så den har legat i en låda sen dess. 
Nu har jag letat efter en lampa(ljus) , det finns inte mer för staken är för gammal. 
Killen i butiken hade en lösning som jag köpte så nu lyser den igen, Det är som en låga i lampan.(inte lika bra som originalet men det duger) Nu är det bara kransen som fattas, får leta i mina lådor den finns säkert där.

I helgen är det lite julmarknader runt om kring här hos mig. Vi ska besöka en som jag verkligen ser fram mot. Vore kul om det också blev snö, det ger ju ännu mer stämning.

Idag blir det lite inne jobb här. Ni vet det där vanliga lappa laga och sy lite nytt, kanske också lite marmelad till jullådorna.
Önskar er alla en fin dag och att ni inte blåser bort.
Kram Meta

3 kommentarer:

lavendia sa...

Kul med en sådan där gammaldags kulljusstake. Och speciellt nu när den fungerar.

Änglarum sa...

Hej i blåsten...Fy nu har den tagit fart!är bara rädd för vad den ställer till/förstör..Söt ängel ala Hanna! ha en goer kväll <3 kram Jessica

LINDA sa...

Här blåser det ordentligt! Har jobbat hemma i eftermiddag med "Lindas täppa" som ska gå i januari - härligt att få sitta med datorn framför brasan när det stormar. Katten sover i soffan mitt emot :)

Den där ängeln är ju jättefin! Låter härligt med julmarknader. Här blir det julbord för maken i morgon kväll, för mig och granne på andra sidan skogen på lördag kväll, adventsfest hos kompisar på söndag och tjej-/glöggfest hos grannen på andra sidan skogen på måndag. Mysigt, men kanske liiite väl mycket. Allt ska hända i advent. Kommer nog att känna mig en som välanvänd disktrasa på tisdag ;)

Kram
//Linda