Bloggintresserade

söndag 21 oktober 2012

Höstsnickrande.

Välkommen in till mig genom nya portalen!

Nu har snickaren gjort en fin portal till min ros den som nästan inga taggar har, som jag fick lov av snickaren att sätta vid ingången.(Han gillar inte taggiga rosor vid ingångar) Nu är det bara målning kvar till mig. Det är inte utan att jag längtar till våren när allt börjar att blomma igen.


På planket klänger det en murgröna som jag fått av en vän i Kalmar. Hennes blommar jättemycket så nu går jag och väntar på att denna också skall blomma.( den är rätt liten än, får nog vänta ett tag)

Det blev en kompostlåda bakom huset också, när vi ändå höll på. Nu behöver jag inte köra bort allt skräp, skönt.

(Ursäkta att bilden är mörk men den är tagen med mobilen innan vi åkte hem i går kväll när vi var färdiga. Det kommer säkert bättre bilder i sommar på den.)


Söndagskramar från Meta

6 kommentarer:

Änglarum sa...

Så fin portalen blev ;) härligt att ha en egen handyman ;=) ha en fin Söndag!kram Jessica

samson sa...

Det blir så fint med portaler
och en kompost är ju bara ett måste
ha det bra
maggan

gamla skolan sa...

Oj så fint !! Kan tänka mig så vackert det blir till sommaren , med blommande rosor därtill !!
Kram // Susanne

















Nora sa...

Vilken fin portal - tänk va ljuvligt det blir till sommaren!

En kompost eller flera är ett måste i trädgården och det skadar ju inte att den är fin också!

Kram Nora

Leena sa...

Åh men en sån fin portal! Kommer att bli kanonfint till nästa sommar!

Inger sa...

Vilket bra stöd för rosen och fint blev det!
Ha det gott!