Bloggintresserade

lördag 7 oktober 2017

Slutet närmar sig.........

Hej go vänner!

Ja det är ju ofrånkomligt att det lider mot slutet av året som vi kan bo på kolonin. När det är så regnigt som det är nu så är det ok. Det är klart vi kommer att bo här när mannen år ledig och vi ska jobba här. Vi hoppas på en mild och bra vinter.


Jag håller på att städa upp i mina rabatter inför vintern.
Ibland är det nästan så att jag har lite svårt att klippa ner.

Tidlösa och daggkåpebladen blev fint.


Att rosorna börjar blomma sent är ju lite knasigt men jag gläds åt det iallafall.

"Bättre sent än aldrig" sägs det ju. 

Det har varit några fantastiskt fina dagar. Klarblå himmel och sol hela dagen jag har njutit med alla mina göranden. Så lätt det går i solen.
Jag fortsätter med att städa upp och mina rödbetor och purjolök har fått komma upp. Det är många olika storlekar bra tycker jag.

Jag fick en förfrågan på hur det ser ut med det nya huset  i helhet.
Det är från sovstugan där vi huserar nu.Ni må tro att jag längtar......



På kvällarna lyser månen upp här i Tokarp så fint, blir genast lite ljusare.
Önskar er alla en fin lördag
kram Meta

9 kommentarer:

BP sa...

Jättekul att ni har fått njuta av några soliga dagar. Det är dig väl förunnat!

Det nya huset blev ju helt fantastiskt fint - proffsigt och urläckert! Det gjorde ni verkligen bra. Stor ELOGE!!!

Men vad gör du med all purjolök och alla dessa rödbetor? Kan man frysa in dom eller...

LINDA sa...

Visst är det märkligt med rosorna! Jag såg att en av mina sorter som står riktigt soligt plötsligt har fått massor av knoppar. Hoppas innerligt att de hinner slå ut innan frosten tar dem. Dina är superfina!

Ha en skön söndag!

Solskenskram
//Linda

Maribel sa...

Hej Meta!
Härligt med solen, igår var det en riktigt ruggig dag hos oss. Men då fick jag lite gjort inomhus i stället. Ert torp ser riktigt fint ut.
Ha en fin söndag /Marika

Charlotta sa...

De sista blommorna har sin alldeles egen charm. :)

Erikslundsliv sa...

Kul med en liten överblicksbild på huset och kolonin! Det ger en bättre bild över hur det ser ut och lite mer förståelse för hur du får plats med allt fint. Hoppas att du får några fina dagar än innan vintern!
Vad gäller ditt hår, jag jobbar nu fram till torsdag, sen ska jag till Norrland och hjälpa svärmor att flytta veckan därpå. Men ring gärna och boka in en tid efter det om du tänker åka hitåt.
Det är ju lite fullbokat så bra att vara ute i tid förstås!
Ha det gott!
Kram, Ann

Cat sa...

Det blir rask kallare, mer och mer höst och snart har vi Kung Bore utanför dörren. Hoppas att ni hinner med allt ni måste innan vintern.
Ha de gott. Kram, Catarina

Jannibele sa...

Det fine høstværet sørger for fortsatt blomstring. Men nå er det snart over for denne gang. Det er både godt og litt vemodig. Presis som det skal være. Så fint det nye huset ser ut. Du har noe fint å se frem til.
God ny uke.
Jannicke

Sandra sa...

Lindas rosas! Feliz semana.

Unknown sa...

Certainly it is strange with the roses! I saw that one of my varieties that looks really sunny suddenly has got a lot of buds. Hopefully they will be able to knock out before the frost takes them. yours are superfina!

หนังใหม่