Bloggintresserade

onsdag 4 oktober 2017

Rost och sånt.

Hej mina vänner!

Att ha saker och pynt i trädgården det är jag nog inte ensam om. Alla har vi nog lite olika sorters saker.
I år har det inte varit så mycket framme här. Dels kom jag hit sent i år för jag inte var så bra och sen är det mycket med byggmaterial här. Nu börjar det bli dags att sätta undan sakerna till nästa säsong.
 
Min pappas solur det står ute hela året. Det är jag glad för. Det är säkert inte modernt men det bryr jag mig inte om. Jag gillar det. 




Den här lilla fågelfamiljen fick vi när vi fyllde 50 av en familj i Stockholm jag gillar dom och de får stå ute varje sommar. Tar jag inte fram dom så saknar jag dom.




Två rostiga myror står alltid på min trädkant vid sovstugan. Är så mysiga. 


 


Ljus det har jag överallt. Så fint när mörkret tränger sig på fram mot hösten.

Det senaste tillskottet är lästhållaren med ljuset i.
Även ljuskronan med glaskupor är ny. Så fint att sitta där på kvällen.


 

Sen var det ju alla rostiga prylar som förgyller tillvaron.
 

Ödlan på åttakanten och diverse prydnader i rabatterna. De är inte så många framtagna i år. 


Marschallhållaren den står ute året om. 
Här ser ni en till ljushållare. och så den där nyfikna katten på bron.





Ett fågelbad  och ett litet fjärilsbad i keramik.

Fjärilar i rost är fint när de svävar över blommorna.
 
Här över lite rostiga rosor.



Det är nåt visst med fjärilar. Jag är förtjust i dom. På vårt förråd, bland en klematis, som tyvärr dog i våras,( nu sitter en ny där till nästa år)Har jag en i betong.
Lös så fint bland blommor och de mörka bladen..




Dagarna går och det blir mörkare för var dag. Jag sitter på min veranda och myser med ljus och lite gott att äta. Det är verkligen en härlig förmån jag har som får vara här på kolonin så länge jag vill på hösten.Se hur allt somnar in till vinter.
Ha nu en fin och härlig dag
Kram Meta

5 kommentarer:

BP sa...

Det inlägget var då helt i min smak, inte minst för jag bara ÄLSKAR rost!!! Rost är vackert, så är det bara:-)

Soluret är vackert - avis där, för det skulle faktiskt sitta fint på vår balkong också:-)

Har likadana myror, och de sitter på balkongbordet:-)

Betong är jag också svag för - såklart;-) Har häckar, en pusselbit och ett rabarbarblad. Även de samsas på vår balkong. Den är ganska stor som du förstår;-)

Maribel sa...

Hej Meta!
Låter härligt, förstår att du trivs på kolonin. Min syster hade en kolonistuga mitt i storstaden, en riktig oas. Jag hittade några stora myror på trädgårdsmässan, riktigt fina.
Ha det fint /Kram Marika

Erikslundsliv sa...

Ja, tänk att rostigt kan vara så fint! Så var det inte förr, då var ju rostigt fult!
Du har så trivsamt på din koloni och jag förundras fortfarande över att du får plats med allt. I min värld är en koloni väldigt liten, men din verkar ju vara ganska stor.
Jag förstår att du njuter, hoppas att du får njuta några veckor till innan vintern kommer.
Trevlig helg!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Det är ju det lilla oväntade piffet bland växterna som tillför trädgården sin charm och nu när löven trillar så stiger de plötsligt fram och blir helt synliga.

Jag önskar dig många härliga höstdagar ännu!
Kramar från Eva-Mari

Unknown sa...

Sounds great, understand that you are enjoying the colony. My sister had a colony cabin in the middle of the big city, a real oasis. I found some big ants at the garden fair, really nice.
Have a good time Marika

หนังใหม่