Bloggintresserade

måndag 9 oktober 2017

Oktober = grått

Hej på er!

Det är mycket att plocka med innan det får bli vinter. Det känns lite stressigt om man ska bry sig i väderprognoserna. Snö på höglandet, ända här nere. Neeej det är för tidigt.

Det här är nog den sista rosen som slår ut för i år skulle jag tro." Peace" Tror jag den heter. 

Jag fick tre stycken av en granne som inte tyckte om färgen. De ska nu få en plats tillsammans i nya rabatten framför huset. 

Det var väl tänkt att vi skulle hinna med det i år men nu ligger det skivor där så det får nog snällt bli i vår. Så mina perenner som stått i kruka får jag jordslå även denna vinter. 



Det kan bli många fina kombon nu så här på hösten. Utan att de är planerade. Det har växt upp en fin höstaster vid en av mina rosor och trasslat in sig i den.

Jag gillar de där spontana händelserna i trädgården.

Det där fina vädret vi hade och skulle ha ett tag till vet jag inte riktigt vart det tog vägen. Idag är det grått och trist så ljusen brinner i verandan och jag känner mig stel och trött.



Ibland får man trösta sig med nåt fint. En sväng till Blomsterlandet slutade med lite blommor till mitt symaskinsbord. Skulle ju inte köpa några höstblommor i år men jag kunde inte motstå. 
Annars har det inte blivit så mycket gjort för mig
 de sista dagarna.
Nu ska jag kika in till er andra och sen ropar jag på
 John Blund.
Ha en bra vecka
Kram Meta

7 kommentarer:

BP sa...

Bråda dagar på kolonin verkar det som... Å att du annonserade snö redan nu ogillades skarpt. Håller redan på att deppa ihop efter tre dagar av ösregn...

Solstrimmor sa...

Önskar att du får ett riktigt fint och soligt avslut på kolonisäsongen.

Hur som helst... ha en fin dag.
Kramar från Eva-Mari

stardust sa...

I was so happy to hear from you, Meta. Long time, no see, indeed. Sorry for gray October. In my part of the world October has been summerlike. Season is very slowly progressing into autumn, but today it was unusually 30 degrees C, the record hot October. Your “PEACE” is elegantly beautiful and the lovely flowers on your sewing machine table and the candle light will surely comfort you no matter how the weather is.

Regarding your comment, the red flowers’ science name is lycoris radiate. In English, spider lily, or cluster analysis.

Wish you sunny, warmer days,

Yoko

LÁrt de Vivre sa...

Snö?? Det räcker med regnrusket som huserar jämt och ständigt. Vi har stängt ner för året och väntar på en ny kolonisäsong nästa år.
Kram Kajsa

LÁrt de Vivre sa...

Snö?? Det räcker med regnrusket som huserar jämt och ständigt. Vi har stängt ner för året och väntar på en ny kolonisäsong nästa år.
Kram Kajsa

Inger sa...

Din ros ser inte ut som 'Peace' men huvudsaken du gillar den. Känns som att vädret varit trist väldigt länge nu.
Kram

Unknown sa...

snow?? It is enough with the rainforest that houses even and constantly. We have closed down for the year and are waiting for a new colonial season next year.

หนังใหม่