Bloggintresserade

måndag 18 april 2016

Tema på Drömgården "På gång"

Hej alla vänner i vårsolen!

Hoppas ni har det bra. Här är det lite si och så med den varan. Solen jobbar verkligen för att komma genom alla moln, iland lyckas den faktiskt men sen kommer det en regnskur..

Jodå vi har allt jobbat på kolonin. 

Det har blivit mycket gjort, både för mannen och mig. Det han har gjort syns mycket mer än det jag gör.
Nu är alla fönster och ytterdörren insatta.
Hugaligen, en sån dörr flyttar ingen på i onödan. Den var sååå tung. 

Nu är det mitt arbete som återstår( och det kommer att synas då) det ska målas med Engelskt rött både på fönster och dörr.

Det ska bli lika som på sovstugan.

Nu kan vi säga att vi är på gång igen med bygget efter vinteruppehållet. Känns bara såå skönt. 
Vill du se mer saker som är på gång kan du kika in till Drömgården  
Önskar er alla en fin och bra vecka
Kram Meta

6 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Det är fint med det engelskt röda!
Vi har ju också röda dörrar och spröjs fast på vårt vita hus med grå knutar och foder.
Ha en fin måndag!
Kram, Ann

LINDA sa...

Så härligt att vara igång igen. Jag gillar färgerna. Här är det inte heller något vidare väder. Hoppas att solen tittar fram lite senare i dag.

Ha det så gott!
Linda

Snäckskalsdalen. sa...

Det blir så fint och färgsättningen är helt makalöst läcker! Får lust att måla om vårt hus!
Agneta kram

Cat sa...

Det blir så himla bra! :-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Tittis trädgård sa...

Så fint det blir! Förstår att du måste längta tills allt är klart och du får ägna dig åt trädgården i lugn och ro.
Kram Titti

HWIT BLOGG sa...

Snyggt! Gillar de de där färgerna...ja jag kan tänka mig att du längtar till att allt blir klart nu, men det kommer!
Kram från Titti