Bloggintresserade

tisdag 19 januari 2016

Vintervitt

Hej alla vänner!

Vilken morgon att vakna till. Massor av snö har kommit i natt. Allt är vitt vitt.
Det är trotts allt vackrast på bild eller genom fönstret.





Att gå till centrum en sån här dag kan jag njuta av.







 



De stackars fåglarna har det jobbigt nu. 
Att hitta mat bland alla husen är inte lätt.







Idag är trädet vitt av all snö.




Det är inte länge sedan det var höst ,med massor av vackra färger.




 En vintervit hälsning från mig och mitt bostadsområde.
Att ta sig till kolonin nu är inte så lätt.
Längtan är stor att få vara där igen. Jag får nog vara glad över att vi kunde vara där så långe som vi var
Ha det gott alla vinterälskare och ni andra med förstås.
Kram Meta

8 kommentarer:

BP sa...

Du verkar bo i ett snarlikt hus som vi. Men vi slapp snön som hela Västra Götaland drabbades av idag. Inte en enda slöflinga på hela dagen och rena värmeböljan med 2,9 plusgrader.

Solstrimmor sa...

Oj, har ni fått så mycket! Här har inte kommit en flinga och jag tycker det räcker med det som är. Men vi får nog vi också, vare sig vi vill eller inte!

Vinterkramar från Eva-Mari

lavendia sa...

Än så länge när snön är riktigt vit och det är lagom med minusgrader, går det an. Men vi får se hur det blir framöver. Tack för tipsen! / Britt

Unknown sa...

Å det er vakkert da, å det blir så lunt og stille når snøen legger seg.
Ha en fin vinterdag.

Snäckskalsdalen. sa...

Men visst är det vackert! Och snart vänder det och då kanske det blir kolonin för hela slanten igen!
Agneta kram

Tittis trädgård sa...

Jag är ingen vinterälskare, men vintern är väldigt vacker på dina bilder.
Ha det gott!
Titti

cissi sa...

Visst är vintern vscker, men nu börjar allt en liten känsla av vårlängtan komma fram!

Katta sa...

Vilken vacker väg att gå till centrum du har, så fint med snön på träden. Stackars fåglarna nu, själv har jag varit lite dålig med matningen senaste månaden så jag hoppas de hittar ändå. Verkar som du har det fullt upp av både det ena och det andra nu, varm kram till dig /Katta