Bloggintresserade

fredag 27 september 2013

Fredags mys

Hej alla vänner!

Då har fredagen gått till ända och mannen har åkt på den årliga höstpaddlingen. Denna helgen i Surte.

 Jag för min del skall till kolonin på städdag i morgon. Det finns massor att göra för vi skall nämligen riva vår paviljong för att sedan bygga ett nytt föreningshus, med väggar och tak.


Jag har pysslat lite här på kvällskvisten. Det blev en krans med nypon och Lammöronsblad.

( dom är bra till mycket.)









Prövade mig fram var den kunde passa. Det fick bli på skåpet i hallen.





 

Har tagit hem lite mer material till kransar så det blir nog fler under kommande dagar.
Då blir det utekransar. 

Kvällen avslutade jag med lite räkor,bröd och ett glas vin.
Trotts att jag är ensam måste det vara lite fredags mys.
 


 



 Här är både stelt och ömt sedan gårdagens arbete så det blir en tidig kväll.
Hoppas ni har det gott och får en fin helg.
                            Kram Meta

6 kommentarer:

Lotta sa...

Mycket sunt tänkt. Varför skulle man inte få ha fredagsmys bara för att man inte är 2 ????? Då finns det väl ännu större anledning att få ha det gott!
Kram Lotta

Cat sa...

Åhh så gott. Räkor och vitt, en av mina favoriter.
Så fin krans, önskar att jag hade tålamod att binda säsongskransar, här blir det bara lingonkransar till advent och så länge de sen håller.
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

Så snygg kransen blev, jag har letat efter en ny krans. Men de som finns i affären där jag bor
ser ut som sådana man lägger på graven, vid gravsmyckningsdagen.
Jag får väl ta mig till staden, där
finns det mer att välja på.
Du får mysa hur du vill, hoppas
vädret är bra för din gubbe som
paddlar i dag.
kram Hajan

Anki sa...

Ser härligt ut med ett glas vin och räkor... skönt med mys även om man ibland får var själv :)
Så fin den blev din lammöronkrans!
Önskar dig en skön helg!
Kram

Rosor och ruiner sa...

Vilken fin krans! Är själv så kass på det där med kransar...
Ha det fint!

G:a Affären sa...

Men vilken fin krans du gjort! Och så fint det blev på skåpet. Det tycker jag också är så fint, är det ett hembyggt skåp?
Klart det ska vara lite fredagsmys även om man är själv!
Kramar
Cia