Bloggintresserade

torsdag 5 september 2013

Härlig september

Hej mina vänner!



Vilken underbar tid vi har, med sol och värme. Det blommar om lite här och var i mina rabatter och krukor.


 


De här penséerna har kommit upp i krukan under struten med "minisar". De har inte riktigt samma färger som de hade. Men så små och söta.















I rosrabatten finns det blårandiga violer och de blommar som bara den, nästan mer än i sommras

















Den rosa rosen i bakgrunden är en krukros som blommar så fint nu på hösten








Den lilla söta violen i min korg har växt så det knakat och hänger ner över bordet.





 Här är två rosor som har slagit ut nu de sista dagarna. De har så fina färger nästan starkare än i somras.






 
Den översta är nu lite svagt gul. I somras var den vit.

 Den rosa rosen, var det i somras med, men jag tycker att färgen är mycket starkare nu.







I våras köpte jag några plantor av silverek för att ha till lite planteringar nu i höst. De har växt på sig rejält.





Till sist ett fikon som mycket snart är moget.
De är så goda att äta.



Ha en fin dag
Kram Meta

2 kommentarer:

Billy Blue Eyes sa...

Some beautiful flowers you have shown there

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket du har som blommar, känns som sommaren dröjer sig kvar lite. Har sett att det tittar upp små söta penséer lite här och där här också. Och egna fikon, det var häftigt.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria