Bloggintresserade

lördag 13 april 2013

Lördagsrunda och Helgglädje.



Hej alla fina vänner!


Min väninna och jag har ju våra lördagsrundor. Lite loppis lite torg och lite annat som behöver göras.

Så blev det även denna lördag.

Torget var fullt av vårblommeförsäljare. I mina kassar hamnade det lite penséer både enkla och fransigt dubbla. Pärlhyacinter och en fritilaria.



Den som gjorde mig mest glad var nog denna vackert vita med nästan röda kanter.( ser rosa ut här)
Det var en trädgårdshortensia, skulle täckas över vintern så den får nog bo i en kruka hos mig.











 Det blev ett litet loppisbesök med.
Det fick följa med ett brödfat till mitt frukostset, från förra helgens loppis.

 


En kanna till morgon josen blev det också.


Trotts det blåsiga och kalla vädret var det en skön avslappnad tur med lite gott fika också i en härlig loppismiljö.( får fota en annan gång var så mycket folk idag)







 Tycker det var helglädjen för mig. Mer finns hos Vivi

Hoppas ni haft en fin lördag med sol och värme.
Kramar Meta

4 kommentarer:

samson sa...

det var länge sedan som jag var på torget därimot var jag in en sväng på Röda Korset igår
hittade inget jag ville köpa och det var ju tur för deras kortläsare var inlämnad och jag hade inga kontanter på mej
ska lägga på minnet att du vill ha en Gullklematis bara de överlever den veckan jag är borta så ska du få en
ha det så bra
maggan

MarJE sa...

Kor mykje fint du har kjøpt deg....hortensiaen var aldeles nydelig.
God helg, klem frå MarJE.

G:a Affären sa...

Ni verkar ha många valmöjligheter på era rundor, så roligt det måste vara.
Brödfatet ser nästan ut att höra ihop med frukostsetet och fiskfatet som jag såg tidigare var också ett ovanligt fynd, så fint!
Sedan blev det fniss när jag såg din överfulla balkong och visst är vi redo för värmen och solen nu!

Ha en skön helg!
Kramar
Cia

Marianne sa...

Ser virkelig ut som du har kost deg med vårblomster i dag. Hortensiaen var helt nydelig. Fin helg til deg!