Bloggintresserade

onsdag 17 april 2013

Den soliga onsdagen

 Hej alla fina vänner!

Idag när jag kom till kolonin så möttes jag av hummlesurr på verandan.

Det var lite mysigt.
Jag stod en lång stund och bara tittade på hur den försökte ta sig ut.




I mina land börjar det lysa av lite olika färger  vitt rosa och blått är den övervägande färgen just nu.










 

Men när julrosen ser ut så här då blir jag inte glad! Någon hungrig objuden gäst har varit här.





I en annan del av rabatten stack den här växten upp. det är en röd Kejsarkrona.


Den lila vivan har också börjat blomma.
 






Som avslutning en bild från mitt hallonland där det börjar sticka upp lite av varje som gör att jag jublar.



Ni vet ju det, att mina blommor kommer senare än de andras på kolonin, för jag har mindre sol nu på våren. Men desto längre blomning har jag då istället.

Ha en fin vecka trotts att det ska regna imorgon.
Kram Meta

2 kommentarer:

samson sa...

den som åt upp din julros mår kanske inte så nu eftersom hela växten är giftig
härligt med alla vårblommorna nu
ha det så bra
maggan

Judy sa...

My favourite image is the first of the bumblebee!!!