Bloggintresserade

onsdag 10 april 2013

Hittat.


 
Hej alla fina vänner!


På resan till Östergård Antik i Moheda i söndags,
 hittade jag lite saker som jag letat efter ett tag.
Den här gamla symaskinshuven till en trampmaskin.

Som jag skall ha över min maskin. Då slipper jag allt damm och att bära fram den varje gång jag ska sy. det händer ju rätt ofta periodvis.




 



Det här fatet kommer nog att bli flitigt använt på kolonin i sommar. Vi äter en hel del sill nämligen.


 Ett frukostset som jag gillar skarpt. Har en kanna förut till mjölken.



Det blev ju lite penseér också. Den här var så fin med sina krusiga blad.








Den här lilla fina snödroppen fanns på kolonin när jag kom dit igår.

Är så glad över att det skall bli varmare till och med tvåsiffrig värme till helgen och nästa vecka. det är nästan så jag börjat misströsta.

Ha en fin vecka
Kram Meta

7 kommentarer:

Cat sa...

Vilken underbar huv du hittat, för att inte tala om sillafatet.
Ha de gott. Cat

Anki sa...

Vilka fina fynd! Det där sillfatet... åh, det skulle jag gärna ha :)
Vilka roliga penséer du hittade också!
Härligt att snödropparna blommar på kolonin - snart kommer det att finnas massor med blommor!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin huv, din symaskin blir som en möbel nu. Och sill är gott, gillar fatet med sillen. Roligt när man gör så fina fynd.
Kramar
AnnaMaria

Leena sa...

Så fina fynd! Kom att tänka på att vi har en hel service med fisk på, fick den av svärmor som inte använde den själv. Och inte har vi heller använt den ... kanske dags att damma av den.
Ha det gott!
PS. Och det är FULLT inne med plantor och krukor här, som du också berättade om i förra inlägget.

Agnes och Vendela sa...

Det är sannerligen en rörig tid ,med plantor, fösådd o allt som är på gång, men ack så kuuul. Söt krusig pensee. Kram Agneta

Änglarum sa...

Hej!vilken rolig runda du varit på..här har vi inte kommit igång än med våra små utflykter..men det ska bli! fin huv till maskinen..kram Jessica

samson sa...

säger som alla andra fin huv du hittade
hoppas verkligen att det stämmer nu att värmen kommer
ha det så bra
maggan