Bloggintresserade

måndag 16 april 2012

Träd

Godagens!


Trotts att min lott är från 50-talet så finns det inget stort träd.Det tycker jag är synd för det skulle va så mycket lättare att få känslan av rum med tak och nåt som ger lite skugga.

Visst ser det underbart ut när bladen börjar spricka ut och man anar att det kommer blommor på äppelträdet.
Det här var det äppelträd som fanns på tomten när vi kom dit för 2 år sedan men rådjuren åt av barken så det dog, Idag står en liten vit stamsyren här men tyvärr så är den inte så fin efter flytten, hoppas den tar sig.




lånad av Camilla/dreamhous.
2009-2010 års vinter var så kall och mycket snö,då hade de här små fina djuren dåligt med mat.  Tråkigt nog så upptäckte de att på kolonin fanns det mums mums att äta så många med mig blev av med både träd och buskar.


 
Det finns ett plommonträd kvar det var ynkligt med långa smala grenar som nådde ner i marken, trots det så plockade jag en hel hink med frukt det första året. Rådjuren gillar tydligen inte Plommonträd för det har fått vara ifred. Tror att det är ett Viktoria plommon.
Nu har jag, kapat grenar och det börjar få fin form.



Det fanns mycket syrener på tomten, de hade fått breda ut sig och bli höga, stora och risiga. Jag har sparat några där de stod och flyttat några.
Den här "bondsyrenen"har nog varit som en stam syren från början men fått växa som den vill,skall försöka att få den fin på hög stam i rabatten, för att 
behålla höjden mot vägen..

 Där ni ser de andra lila syrenerna har nu blivit ett parti med flera olika syrener både vita,lila och rosa. De kommer att blomma lite olika över tid och det är ju bra för jag tycker att det är så fint på våren och bra när de blommar länge.Jag får nog vänta nåt år innan de första blommorna kommer förstås.


Jag kommer nog att skaffa några träd till, en magnolia och ett äppelträd .Jag har ett plommonträd till som idag står kvar på min odlingslott. Hoppas att trädet kan flyttas till hösten så att jag kan avsluta den lotten.


Ha en bra dag !

Kramar Meta









Inga kommentarer: