Bloggintresserade

fredag 13 april 2012

Ont och Glädje!

 OJ OJ OJ OJ vad ont det gör!

Inte bara när knoppar brister som i dikten av Karin Boye, utan också av en dags arbete på kolonin..


 Det finns stora glädje skutt också när jag tittar i mina rabatter och ser att det kommer upp nya växter varje gång jag är dit. Den här gången upptäckte jag de första synliga tulpanerna.

Här är en ny sort för mig, det är vildtulpaner de är svagt gula och vita.
I det gråmuliga vädret idag,så har de stängt sina fina kronblad men igår såg jag hur fina de var.( får ta en bild när solen lyser)


 
De här tulpanerna skulle vara gula, nåt måste vara fel jag tycker att de är röda och gula nyfiken på hur det slutar.



 

"Helleborus"
Ytterligare en skönhet som inte är som jag trodde den skulle vara vit, den är ju både rosa och vit på samma stängel, "fattar inget " Jag hittade inte lappen med namnet så jag vet inte vad den heter.




Det här är mitt sparris land, Sparrisen vågar sig inte riktigt fram ännu, så jag har tänkt att det så småningom skall bli blått som en vattenbassäng först,har börjat med dessa mörkblå skilla och skall till hösten sätta i en annan nyans blått.


Till slut i den här kavalkaden av mina vårblommor som kommit upp i rabatterna
är det doftviolen och irisar som också är blå,tycker att blått lyser så fint i rabatten när det är bara mörk jord runtom.

Trötta men varma fredagskramar
Meta







Inga kommentarer: