Bloggintresserade

onsdag 12 juli 2017

i Juni.

Hej alla tåliga vänner!

Ja för att ni ändå kikar in och läser fast det är långt mellan inläggen. Blir så ett tag framöver det händer mycket här och orken den är inte så stor som den borde.
Som tur är har jag mycket att vara glad för och njuta av så det känns rätt bra ändå.
Idag ska ni få följa med på en tur genom Sverige när vi
skjutsade hem svärfar som var hos oss i juni.


Vårt första stopp var i Hjo
Det är en så fin stad. vatten hamn och många små butiker.
Vita ranunkler finns där)


Det där med fika är ju viktigt.
Den här gången blev det en glass på "Moster Elins" glass café vid hamnen

Nog kan man väl skratta allt, så påhittigt.
Nu slipper de ha personal som kostar utan kan satsa på aktiviteter i stället.





 
Det var riktigt härligt väder och vi njöt av sol vind och vatten när vi åt vår glass 





Några timmar senare var vi i staden Nora. En härlig stad med många små hus och en underbar 
diversehandel bara såå mysig.






Det började skrika i magen och det skulle tas medicin så vi letade på en gammal restaurangvagn till ett tåg som är uppställd vid den gamla stationen.

Där serverades god mat och vi blev mätta och glada. resan gick vidare. 






 
I Norberg en stad vi passerar när vi far till svärfar.
Där fanns tidigare ett unikt gammalt Café.
Det brann ner för ett antal år sedan. Någon som inte ville ha det kvar tydligen. 
Nu har det funnits en grupp som kallar sig Elsas vänner som kämpat för att få det uppbyggt igen.
Det invigdes i våras och ser ganska så lika ut som det förra caféet gjorde. Det var vi tvungen att kika på och testa om fikat är liga gott nu som då.



Det var roligt att se så fint det blev och att det lyckats samla ihop så mycket fina möbler och saker som fanns i det gamla caféet.

Vårt sista stopp innan vi var framme i Valbo var vid Storsjön närmare bestämt i Årsunda. Ett bad med restaurang och en fin turbåt vid namn Emma.
En så fin avslutning på dagen innan John blund tog över.
Och vi sov till en ny dag och en utflykt med farfar.

 

Efter en tur till våra respektive gravar så sög det i kaffetarmen igen.
Vi tog vägen om Gamelstilla.




 
Det är ett vackert gammalt bruks område  från1700 talet.Många fina byggnader är kvar och i ett fanns det Café.


Här finns åxå i ett av husen ett Whisky destilleri. Några entusiaster som startade det för ett antal år sedan. Nu är det dags att korka upp buteljerna och sälja de första.


Vi fick provsmaka några och de var inte alls dumt.Det blir nog att hålla utkik när de kommer på systemet.





Efter en till natts sömn åkte vi tillbaka till Jönköping. Vi stannade till vid Löfstad slott.
 
Det händer att vi stannar här och äter eller fikar, lagom bit hem sedan. Nu var vi lite nyfikna på det nya där.






De har byggt upp ett stort Växthus, där man kan köpa växter och fika.
Måste ju testas.



Ohh så mycket fint där fanns. 
Lite växter fick följa med hem. Dubbel vit Snöflinga och salvia. Riktigt fina exemplar.






Det var några av mina äventyr i Juni. Det finns mer att kika på det får bli en annan gång. Nu väntar John Blund på mig.
Ha det gott tills vi hörs igen
Kram Meta

7 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Meta!
Tack för en trevlig tur, finns mycket vackert att se på hemmaplan.
Hur var fikat? Var det lika gott som förr?
Ha det bra /Marika

Cat sa...

Härlig tripp, precis som vanligt. Kul att du låter oss få en liten försmak på allt det vackra vårt avlånga land bjuder på.
Ha de gott. Kram, Catarina

ullie sa...

Gör inget om du skriver ibland ifall det blir ett sånt inlägg med massa bilder så fina
Härligt att allt är rätt bra o det rullar på det är ju huvudsaken o allt är bram kramar o fin fredag o helg

HWIT BLOGG sa...

Härligt att få resa runt med er! Så mycket vackert vårt land har att erbjuda egentligen...
Sommarkram från Titti

LINDA sa...

Åh, jag har inte varit i den där butiken vid Löfstad slott, men jag ska eventuellt passera i nästa vecka. Måste komma ihåg att stanna där då. Det ser ju jättefint ut!

Trevligt att du är tillbaka på bloggen. Har saknat dig och dina uppdateringar från kolonin!

Jag brukar misslyckas med sallat så här sommartid. Den här gången sådde jag dock endast nyinköpta fröer och dränkte jorden i pluggarna. Trodde nästan att fröerna skulle ruttna för mig, men i stället fick de väldigt bråttom upp. En fördel just i år är nog också att det inte är så värst varmt på nätterna.

Solskenskram
//Linda

Solstrimmor sa...

Fortsätt njut av dina utflykter och av kolonin! Hör av dig när du ska till Ann så kan vi kanske träffas.

Sommarkramar från Eva-Mari

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom drogunduspellcaster@gmail.com