Bloggintresserade

tisdag 18 juli 2017

Det händer mycket

Hej alla vänner!


Jag sitter och kikar på bilder idag hittade de här från i våras.

De är tagna från trappen på det nya huset och ner mot lilla sovstugan.


 

Sommar och det blomma som bara en. Fick ta tre bilder så det syns.

Träden har blivit så stora och yviga att sovstugan inte syns från Trappen nu.



 Och utanför från gatan in mot tomten.

Att säga att det är skillnad det kan då vara milt sagt. 



mot grannens tomt.


 

 Och här är det fån samma ställe som på våren.
Nog är det allt bra mycket trevligare på sommaren på koloni. 



Igår tog jag fotot på de stora vita liljorna.

Idag har en slagit ut. Så ståtliga de är.



Även den rosa liljan har fått en blomma som slagit ut.
Ni kommer att få se många liljor ett tag framöver. Det är en blomma jag älska och kan inte se mig mätt på den när den sticker upp bland andra blommor i rabatten.

De där med tagetes det är en tråkig historia tycker jag. Jag har ändå hittat några som jag gillar. De doftar inte så illa och har en så härlig mörk färg.
 
Den ståtliga Linnea. Hög och kraftig i år.


 







Förra året hittade jag tagetes på mitt område som åxå har en mörk och härlig färg. De är dubbla och stora buskar med massor av blommor. 
Lite varierande i färgen men mörka.


 


 En granne här på kolonin har en så söt kryddtagetes som jag gilla för den har samma mörka färg som de andra. Jag fick lite frön och de har tagit sig bra.

 

Här om dagen var jag ju ute och fotade lite och fann den här knoppen  Jag tror det heter "Sommar rudbeckia".  idag hade några blommor slagit ut.





Så härliga i färgen. Den är jag glad för. Fick den av en granne förra året.

Det är roligt här för vi byter och ger växter till varandra.




Ringblommor kan jag inte vara utan. Nu är det den här som förälskat mig i.

Den är lite i min färgskala just nu.
Ett annat år har jag nog den i mörkt orange igen.

Den gula har jag tröttnat rejält på har funnits med sen jag var liten i alla trädgårdar jag bott i.


Det var lite från min koloni idag. Nu kallar sängen för det kommer en dag då jag ska hinna med mycket i morgon.
Ha nu en fin onsdag i morgon
Kram Meta

6 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Meta!
Vilka fina bilder från kolonin, ett riktigt sommarparadis.
Ha det bra /Marika

Hajan sa...

Det var länge sen jag var här, men ni är duktiga och håller på.
Det var sp spännande att följa ert arbete.
Sp fina Liljor det är ju tacksamt att de växer så br.
Lycka till i fortsättningen med ert arbete också.

HWIT BLOGG sa...

Så härliga blombilder...mysigt du har det där på kolonin!
Sommarkram från Titti

Erikslundsliv sa...

Lika blommigt och fint som vanligt på kolonin!
Ha en fin dag Meta!
Kram, Ann

Charlotta sa...

Fascinerande att se vinterbilder bredvid sommarbilderna. Vad det kan växa på bara några månader.
Tagetes gillar jag, men i år har jag inte sått några för mördarsniglarna närmar sig och jag vill verkligen inte locka dem till mig, det sägs att de älskar tagetes.
Å andra sidan älskar sniglarna dahlior också, men det kan ingen få mig att avstå från... ;)
Ha det gott och hoppas du har en underbar tid med avkoppling på kolonin.
Kram /Charlotta

Vilt og vakkert sa...

Heisann, så flott det er blitt!
Nå har jeg lest enda en gang hva du ga meg av tips for pelargonia om vinteren og har starta å hente hyller og satt dem opp i vinduet i loftsstua. Håper det er en stund til pelargoniaene flyttes opp dit!
Ha fine sommerdager videre ;:OD)