Bloggintresserade

onsdag 11 april 2012

Rosen Madam Alfred Carriére

Nu ni go vänner!


ROSOR och åter ROSOR
Kommer att vara återkommande här. Det är en av mina favoritblommor även om de inte har det så lätt i vår zon.men min tomt ligger bra till med lä från skogen
 
Alla bilder från nätet

Jag har snart läst alla kataloger och böcker som finns (känns det) För att kunna bestämma mig och ändå så har jag valt en ros som många har fått mjöldagg på, har jag förstått när jag läst om den på nätet.
Den tål skugga och blommar rikligt hela sommaren och växer snabbt, det är precis vad jag är ute efter sen är det ingen nackdel att den inte har så mycket taggar eftersom den skall klänga i vår port in till kolonin.
Skulle någon ha ett annat förslag så säg det!!!!!!!!

Goa  förberedelsetider till er alla
Meta



Inga kommentarer: