Bloggintresserade

lördag 23 maj 2015

Närstudie och invigd

Hej alla vänner!



Mitt "Astrakan" äppelträd har fått så fina blommor.De är som vackrast när de är stora knoppar och några har nästan slagit ut.


Jag har ett stort Olivträd också det har många små söta blomämnen. Hoppas de slår ut och det kanske blir oliver också. Har fått några nåt år.









Min rosa Fuxsia är så söt. Nu önskar ja att den blir stor och fin i sommar.














Min tulpan som gick av i hagelskuren.Den är nästan fyrkantig när den är utslagen. Lite annorlunda.


En lite fluga satte sig på tulpanbadet när jag knäppte idag.










På mitt plommonträd är det ibland myror. Här fångade jag en på en blomma.

Det blev några närstudier idag. Det är kul tycker jag att fota så.

Vet ni vad. Nu är den invigd.......
Idag städade jag av verandan och i kväll satt en väninna och jag där och åt lite knytismat. Det är så härligt när man kan göra de spontana träffarna istället för att var och en ska äta på sitt håll.
Tända ljus och fällar fick det vara för rätt kyligt har vi här. Solen tittar in en stund på kvällen, blir mer i sommar när solen står högre än nu.
Önskar er alla en fin och skön Pingstdag
kram Meta

10 kommentarer:

Mejrams! sa...

Håller med dig om äppelträdens blommor. Riktigt fina! Ha en fin kväll! Kram Merja

Cat sa...

Så underbart det ser ut :-)
Jag håller med dig att äppelträdens blomknoppar är som allra vackrast just innan de slår ut, som små rosor.
Ha de gott och fortsätt njut av din trädgård. Kram, Catarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt ni hade det på verandan, knyt är bra. Och blommor har du alltid så fina, jättefina bilder.
Kramar/AM

Hajan sa...

Det verkar ju toppen alltid roligt
att få sällskap till maten,
det liksom smakar bättre då.


kram Hajan

Rost och rädisor sa...

Mysigt på verandan och visst tar man gärna till både fällar och filtar för att få njuta av några solstrålar.
Den fyraklantiga tulpanen ser ut som en excotisk näckros. Står nog länge så här också och är ju fortfarande mycket njutbar.
Ha det så gott
Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Du har så mycket fint! Och jag tror du kommer att kunna pressa din egen olivolja i år!!!
Att fika så där är det bästa som finns och när det är så där fint också så blir det urmysigt!
Agneta kram

Inger Marie sa...

En herlig blomsterprakt du deler!
Ønsker deg fin helg videre:)

Änglarum sa...

Hej!ja det var Pingsten det som svischade förbi... låter som du haft en fin helg,kan tänka mig att du njuter för fullt bland blommor o blad :) kram Jessica

Erikslundsliv sa...

Så mysigt att få inviga verandan med en vän! Det är ofta så att de spontana träffarna är de trevligaste. Då blir allt så enkelt och avslappnat!
Ha det bra i veckan!
Kram, Ann

Annika Christensen sa...

Härligt med veranda invigning.
Ha en skön vecka
Annika