Bloggintresserade

tisdag 21 februari 2017

Inget bakslag här.

Hej mina vänner!

Då kom den tillbaka en sväng då, vintern.
Alla har inte fått smaka på den, hos mig är det lite sol och en skön vårluft med 4 grader + och ingen snö.
 
På mitt köksbord är det en försmak av våren.
Trodde jag köpte vita Fritillaria men som vanligt var det bara en som var vit.
Får nog sätta själv om jag ska få det jag vill ha ser det ut som.


 

Innan mina kvistar av Brudspirea, som jag testade att ta in, hade vissnat tog jag den här bilden.
Tycker den blev fin.

Börja förstå att det går och driva de mesta buskar och trädkvistar till blom. Det gillar jag.


Jag glömde att visa er T.s present. En sån här väska sliten och dan har han önskat sig lääänge. Nu var det rätt tillfälle.

Nog är vi väl lite tokiga när vi blir glad över slitna saker.



Han har en annan "last". Det är att samla på roliga snapsglas.
Det här fick han av en väninna till mig.

Det ska nog inte vara mer där.......
Han tyckte det var lagom att dricka Wiskey i det. Sitta och värma det i handen( som en pipa) perfekt sa han........


Nu sitter jag här och väntar på att bulldegen ska jäsa.Det är en bra dag för bakning kände jag i morse.I frysen börjar det gapa stora hål åxå.Undrar om vi har möss där tro.......

Önskar er alla en fin och bra fortsättning på veckan hoppas våren kommer nu på riktigt.
Kram Meta

10 kommentarer:

Cat sa...

Vårvärme även här.
Kul snapsglas och läcker väska.
Ha de gott. Kram, catarina

BP sa...

Ingen vårvärme här, men några millimeter nysnö och strålande solsken under eftermiddagen.
Väskan känner jag mycket väl igen. Slängde två sådana för två månader sedan. Hade jag vetat att din man samlar (?) på dom så hade du kunnat få dom av mig.
Snapsglaset är coolt och jag förstår vad han menar, men då jag inte dricker whiskey hade jag nog använt glaset för kognak i stället:-)

Solstrimmor sa...

Ännu mer snö i natt och det snöar fortfarande. Men bra för sportlovet som börjar nästa vecka här. Det är ju fortfarande bara februari! Idag ska krukväxterna få ny jord. Jag satt fram alla i köket igår så nu måste det bli av:) Fast jag gillar jorden under naglarna men inte att få hela köket fullt av den!

Glad onsdag!
Kramar från Eva-Mari

Maribel sa...

Hej Meta!
Våren är väldigt avlägsen här, flera decimeter snö, och det fortsätter att snöa. Får nog ta mig ut och skotta bort snön på växthuset.
Ha det fint /Marika

Halmhatt och mamelucker sa...

Här är snö och jag ligger för ankar med feber och hosta men det ger sig väl. Ja en bästa vän blev överlycklig över att få min mans gamla skolväska. En sån där med läderhandtag och blått kraftigt tyg. Sliten ja men hon hade den som handbagage på många resor så den fick ett nytt liv. Kul!
Kram Annika

Hajan sa...

Här är det sol och friska vindar. Men det tager ju på snön i alla fall.
Tänkte röja upp på min kuvös, men det moste nog bliva lite varmare i alla fall. Åtminstone när man är i min ålder, ha, ha




Erikslundsliv sa...

Snö och minusgrader här, men sol i alla fall. Snart är det slut på februari och solen värmer redan. Så skönt!
Ha det gott!
Kram, Ann

Annes vita rum sa...

Haha😄Snapsglaset👌🏻😄ha de gott/kramiz

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder du bjuder på! Kvisten är helt ljuvlig...men du, snapsglaset ha ha! Ja man lär inte få ont i huvudet om man använder det glaset :)
Ha en glad fredag, kram från Titti

ullie sa...

Först sol sen kom snön så tråkigt april väder o kallt blåsigt usch nu räcker det
kul me snapsglas

Ha en fin söndagkram