Bloggintresserade

fredag 2 september 2016

Bra eller vadå????

Hej fina vänner!

Det där med höst kan vara både bra och kännas jobbigt har jag förstått. För min del är det lite så där, är det fint väder då gillar jag hösten men om det regnar och bara är grått då går jag i ide.
 
Det är en del nu som visar på höst här på kolonin.
Den svarta Aronia är mogen. Idag plockade jag en hink hos en kolonivän. Vad glad jag blir av generösa vänner!

 



Det ska bli saft och sylt och även en helt otroligt god likör. Återkommer om det senare.







Det finns nåt mer svart som börjar mogna och smakar riktigt gott...
Mina druvor. Det är ovanligt mycket i år.
Ska försöka mig på att torka det i år. De blev inget bra förra året. Getingarna hann före mig, så mycket av det lilla var dåligt. 




 Äpplen är det massor av i år, som ni såg förut.
De här måste jag bara få visa, se så häftigt med så röda äpplen.( Alice)
Kan njuta med ögonen och riktigt känna hur goda de är.


 
Hoppsan de här är nog inte så goda........

 
När jag plockat mina bär gick jag förbi den här underbara rosen....



 

Några var rosa men de flesta blommorna är vita.
Påminner lite om "Aicha".
Den är inte lika hög som den blir.
Jag undrar vad den heter.
Är det någon som känner igen den???????



 Den här jordgubbsplantan är den enda jag ska ha nästa år. Är så trött på de jag har haft så nu är de uppgrävda.

Den här fick jag av en vän. Det är en med revor som ska stå i kruka och hänga ner. Så söta röda blommor.




 Det är ju på väg mot hösten på riktigt nu. Då blir det lite kransar gjorda.
Idag blev det ett hjärta av Hortensia.

Det är tur att grannar har det för hos mig får inte så stora buskar plats. 


Några härliga dagar har jag här och det känns riktigt bra.
Kram till er alla.
 Meta

6 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Visst är det underbart nu, med alla fina höstblommor som blommar för fullt nu.
Sen alla underbara bär och frukter som man kan skörda nu :)
Uuuuunderbart :)
Hoppas allt är bra med dig.
Ha en mysig fredagskväll och en härlig helg.
Stor kram
Jessica

Cat sa...

När det gäller hösten är det en viss hat-kärlek, jag älskar hösten för all skörd och vackra färger och jag hatar den för kylan som ger mig tillbaka ledvärken.
Men än så länge njuter jag och försöker komma på bra sätt att hålla mina leder varma så länge som möjligt.
Ha de gott. Kram, Catarina

Inger sa...

Din ros ser ut som Nevada, den kan bli jättestor. Blommorna blir ofta rosa på sensommar-höst, tidigare är de vita. Googla och jämför.
Kram

BP sa...

Höst???????!!!! Nej, alltså strålande sol och drygt 20 grader låter som en önskesommar ett år sedan, inte som höst alls. Åtminstone inte här i 08!

Härliga bilder och ditt fina hjärta är en bonus:-)

Jord under naglarna sa...

Jag vill tro att det är sensommar ännu. ;) Gillar annars hösten, även om jag älskar att vara ute så när hösten väl kommer gillar jag att vara inne och dra ner på tempot något mot för sommaren.
Vad härligt med egna druvor! Jag har ju en planta, men det blir som inget av den. Aronia är jag väldigt nyfiken på, har aldrig smakat bären.

Trevlig helg!

LINDA sa...

Det är allt lite dubbelt med höst. Jag vill hålla sommaren kvar samtidigt som jag älskar när hösten kommer och naturen blir så vacker. Det jobbigaste med hösten är nog vetskapen om den långa mörka perioden som följer. Jag gillar vinter och snö, men mörkret skulle jag gärna vilja vara utan.

Kram
Linda

PS! Har börjat hösta så smått här hemma.