Bloggintresserade

torsdag 28 juli 2016

Ö tripp:

Hej alla vänner!

En av mina kolonivänner och jag har varit på Torpön  i sjön Sommen. En sjö mellan Tranås och Boxholm kan man säga.

Det var ett härligt utbyte mot allt dataprogram strul jag har  här just nu, det är inte löst än hoppas dotter kan hjälpa mig.





Första stoppet för fika
var vid en liten fin sjö.

 



 

Ljungen blommar i strandkanten. Lite tidigt tycke jag.







Resan gick vidare på ön till andra sidan där hamnade vi vid ett litet färgeläger. 
En lite färga gick till fastlandet. 




 

Här kom det en båt från Boxholm med folk som skulle äta på en lite kul restaurang.


 De välkomnades av några små andungar.



 



Här är restaurangen.
En strandsatt båt. Häftigt att komma på en sån idé 


 


 

Kan ju inte säga annat än det är fina utsikter på ön.









Det är inte svårt att veta vart man ska gå. Haha.



Det börjar skrika i våra magar med så vi tar oss vidare till en fin plats vi såg när vi åkte över ön.


Här var hur fint som helst att sitta vid strandkanten.
Vi hade sån tur att det fanns ett ledigt bord där. 






Vi hade köpt mat med oss och det smakar ju aldrig så gott som vid vattnet.




Stora stenar och blått vatten lite moln som sveper förbi men inget regn fick vi på oss.




Jag har nog aldrig hört skrattmåsar skratta som de gjorde här. Vi blev faktiskt full i skratt vi med när vi hörde dom.

Törstig blir man också av allt skrikandet.


 

En familj som grälar och skrattar åt varandra.

 

Ni skulle ha hört......





På hällen längst bort var det som sprickan hade format en fisk. 



 




Ska nog nöja mig med de här bilderna på fåglarna. Det blev så många roliga bilder. Svårt att välja.




Något mer som jag la märke till på ön var alla dessa döda träd.
Det är ju naturreservat så kanske inte så konstigt. Fast de stod upp och det är nog inte s ofta man ser.
De är vackra mot himlen. Fåglar gillar också att sitta i dom.

 

Nu börjar vi närma oss slutmålet för resan.
Det här stället.
Missade att fota det som kvinnan gör och säljer. Hon gör egen sylt,saft,glögg och mycket annat av de bär som finns hos henne. Har också fått pris för de saker hon gör.
 
Det blev like eftermiddagsfika. Kaffe med kladdkaka och svarthallon glass.(svarta vinbär och hallon)
Mumsigt var det.




Man njuter gärna vid en så fin utsikt.







Nu drar vi hemåt till Jönköping. 
 

Innan vi åker av ön ser vi detta på andra sidan vägen i en liten vik.

Är lite svårt att ta in att det är på en ö vi är. eller hur.......... 


 Det var en lite tur från mig idag. 


Nu är det dags att ta reda på alla bär här hos mig till marmelad och sylt. Och i morgon kommer dotter med familj från Tyresö. 
Så nu blir det fullt upp några dagar.
Önskar er alla ett gott slut på veckan
Kram Meta 

7 kommentarer:

Cat sa...

Åhhh vilken härlig utflykt ni var i väg på. Vilken utsikt sen. Bra utflyktstips om vi ger oss i väg uppåt.
Ha de gott. Kram, Catarina

Charlotta sa...

Blä för datorstrul och hurra för härliga utflykter. Mycket trevliga bilder från resan, bråkiga fåglar är intressantare än vad jag trott. ;)
Ha det gott och jag önskar dig en fin helg med familjen.

BP sa...

Vilken toppen utflykt ni gjorde och härlig utsikt med mycket att ta i och njuta av. Det är alltid roligt att titta och lyssna på måsarnas konversationer.
Hoppas det löser sig med datastrulet. Man är ju handikappad när datorn inte funkar.

Poppins sa...

En liten mysig utflykt! Det är skönt att få göra något tillsammans och åt gott gjorde ni tydligen. :)

M/S Design sa...

Det blev en fin tur!!
Jobbigt med data strul. min dotter är också duktig på data som tur var.
Ha en bra dag
Mariana

Erikslundsliv sa...

Härlig tur ni gjort! Svarthallon lät spännande, det har jag inte hört förut.
Här är det bär och svampplockning som gäller. Finns hur mycket som helst, jag orkar snart inte plocka mer!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Veronica sa...

Jag hoppas verkligen att du en vacker dag har tid och möjlighet att komma till norra sidan Stockholm och hälsa på :D

Du är ¨verkligen inte ensam om att ha tummen mitt i handen när det gäller datorer.
För det är bra när det funkar men förjäkligt när det inte gör det!

//Veronica