Bloggintresserade

fredag 27 februari 2015

Vår glädje och fika

Hej alla vänner!

Ja nu har det gått över en vecka sen resan till Torshälla.
Dagarna går och det blir inte mycket gjort tycker jag.
Målat har jag gjort, nu är dörrar och lådorna snart färdiga till det gamla köksskåpet.
Fönsterna är kittade och ska nu målas röda.
Ska nog inte klaga över att det inte blir så mycket gjort när jag tänker efter.



På min balkong blommar det för fullt. Igår kikade jag till min ananassalvia, den hade flera knoppar.





Min uppstammade rosmarin, har också fått blommor och har massor
av knoppar.

Det gör mig så glad att se när växter har överlevt vinterns mörka och gråa tid, som det har varit i år.







 Den har så små söta blommor. Minns att förra året var den alldeles blå med blommor.


 På mitt köksbord är det svenska flaggan just nu.Passar bra när våra skidåkare är så pass bra att de får medaljer.
 
Blå irisar som har stått i växthuset i vinter. Nu har även de slagit ut. Gula tulpaner och lite videkvistar.











Gula dubbla tulpaner är en stor favorit här hos mig nu på våren. Jag köper gärna de som inte är så långa utan lite knubbiga och korta.







I morgon drar jag till kolonin för första fikat med grannen i växthuset. Så glad jag blir av tanken
Ha en fin lördag
kram Meta

9 kommentarer:

Laila sa...

Härligt när det spirar på balkongen! Antar att det inte kommit så långt på kolonilotten än men den är kanske snöbefriad redan? Verkligen tidig vår i år, eller hur!
Allt gott!
Laila

Marit sa...

Så vårlig og fint det er på balkongen din! Irisene har så nydelig blå farge :)

God helg!

Klem, Marit

Ranten sa...

Koselig med vår inne :-)) God helg!

Hajan sa...

Så härligt att få fika i sitt eget fina Växthus.
Lycka till och ha det så bra.
Önskar Hajan

lavendia sa...

Oj, redan så mycket på balkongen. Härligt. / Britt

Carina sa...

Fika i växthuset låter väldigt gott :)

Ofta är det väl så att känslan är - har inte gjort så mycket. Men om man börjar tänka efter är det en hel del. Kitta fönster tar TID.

Ha en fin helg! Carina

LINDA sa...

Jag kan inte titta på sånt här utan att det börjar krypa i magen på mig. Jag vill kunna bege mig till plantskola för att köpa nya kryddväxter NU. Jag vill kunna köpa dahliaknölar NU. Och jag vill kunna vara ute i solen och så nya frön i pallkragarna NU. Jag kan inte vänta längre utan att bli alldeles tokig. Är ananassalvian god? Vad använder du den till? Det låter så härligt med ananassalvia.

Kram
//Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina Irisar, och ljusgula tulpaner är jättefint. Mysigt med fika på kolonin idag, ha det gott.
Kramar/AM

Cat sa...

Åhh så härliga bilder, våren spirar ordentligt hemma hos dig.
Ha de gott och njut av fikan;-)
Kram, Catarina