Bloggintresserade

fredag 26 september 2014

Regnmängd.

Hej alla vänner där ute!

Ojojoj vad det regnar tror vi flyter nerströms snart. Vi har ju lite backar att åka utför om jag så säger.
Den här veckan har jag hittills tömt den överfulla regnmätaren 3 ggr. Törs knappt tänka på hur mycket det blir


Nu körs lite möbler till Röda Korset. 

En hel vagn med trädgårdsskräp och bygg spill som inte går att använda, Dessutom kör vi bort våra trädgårdsmöbler för vinterförvaring, de kanske åker med i rivningen annars. Sen väntar vi oss en fin höst och vinter så vi hinner göra det vi tänkt.


Visst har vi en fin utsikt över vår stad från parkeringen.Både Munksjön och Vättern ser ni.





Om ni kommer ihåg det så blev vi snuvad på den blå potatismoset, då när alla de små krypen åt upp våran Blå Kongo.


Idag tog vi igen det med rosa potatismos.
Det var den rödflammiga potatisen från Anderna som vi testade idag
Det är en jättegod potatis så den skall jag leta reda på igen till nästa år. Den är så god att vi ätit upp alla som blev.


Kvällarna är mörka nu och jag myser i min lilla stuga med ljus och de sista ringblommorna.
Hoppas på några fina dagar så jag kan fixa färdigt ute innan det blir för kallt att vara här.


Med detta önskar jag er en fin lördag
kram Meta

5 kommentarer:

Inger sa...

Har börjat regna och blåsa här ikväll, länge sedan jag såg en regndroppe.
Kram

Marit sa...

Jeg misunner deg nesten regnet, for her er det knusk tørt ute. Får håpe at det snart slutter hos deg.

Klem, Marit

Luna Ek sa...

Här har det regnat varannan dag nu, men hösten närmar sig med stormsteg. Skönt att vara inne.
kram Luna

Susie på Stjärnarve... sa...

Kul med rosa potatismos! Ja, med blått också förresten.....
TREVLIG HELG
Susie

lavendia sa...

Det låter onekligen mysigt i stugan. Med rosa potatismos och allt.