Bloggintresserade

onsdag 16 juli 2014

Misskött

Hej mina vänner!

Det känns som jag har misskött mig i trädgården i år. Det mesta kretsar kring bygget.
Gick en sväng och kollade vad som skulle behöva göras och det var en hel del. Usch ja det får allt vänta ett tag till, nu kommer det besök i flera dagar.
Första besöket var goda vänner idag.



Visst är det roligt med nyfikna gäster. Eter vandringen runt min koloni så var det dags för lite mat. En mycket trevlig kväll Tack för ert besök hoppas vi ses snart igen.
 



Jag har en stor planta av ett vitt och rosa kungsljus.
 





 

Blommorna sitter tätt tätt och är små och söta.
Jag undrar om jag inte måste ta itu med den här rabatten till hösten. Det är så tätt och mycket att en del överlever inte trängseln.

Här finns också massor av vitpytta.De sprider sig hur mycket som helst. De är fina med mina rosor men det får inte bli för mycket.Här är en Bonika.
För att komma till mig från parkeringen går man den här backen. När jag ser den på bild så tänker jag alltid på programmet Bygglov. När de kommer till sitt nya objektet.Det hade ju varit bra att få lite bygghjälp, kan jag känna så mannen inte behöver slita så.
Kommer ni ihåg de smala zinklådorna jag satte utanför växthuset. I en av dom satte jag några Levisia. Se så fint de blommar och växer så det knakar. Jag har köpt dom på rea.

I en av lådorna satte jag Rucolasallads frön. Det var inte många som kom upp så nu har jag köpt den lilla blåa stjärnblomman jag hade förra året.
 

Den heter "Blåpratia,Isotoma" en sorts Lobelia tydligen. Otroligt söt är den i alla fall. Med lite tur kan man få den att blomma i nästa år med. Hos Tage Andersen på Gunilla berg finns det stora krukor med dom och de lever år från år säger han.


Det var dagens inlägg nu väntar sängen och John Blund 
på mig.Vi ses en annan dag
Ha en fin torsdag
Kram Meta

6 kommentarer:

Tittis Trädgård sa...

Inte ser det misskött ut hos dig, allt ser så fint och välmående ut. Vitpyttan har jag också, jättefin tillsammans med rosor och temynta. Ha det så gott! Kram Titti

Lotta sa...

Ser så fint ut men det jag fastnar mest för idag är din jättevackra duk! en sån skulle jag vilja ha. Njut av sommar och gäster.
Kram Lotta

G:a Affären sa...

Nej inte tror jag du har misskött trädgården, jag blir lite avundsjuk när jag läser att det är för tätt. Dina gäster hade nog en hel del att se och fråga om i trädgården.
Och så vågat av dig att vara på taket och fotografera!

Tack snälla du för dina omtänksamma kommentarer, de har verkligen varit till stor tröst för mig.

Varm kram,
Cia

LINDA sa...

Här är det för tillfället allt annat än misskött. Vi har jobbat som små grisar för att det ska vara riktigt fint. Nu är vi invaggade i en falsk visshet om att den perfekta trädgården kommer att bestå. Haha, om några dagar så har det nog grott igen där ute om vi inte fortsätter att se över rabatterna lite då och då ;)

Gäster märker nog förresten inte det vi uppfattar som misskött. De brukar bli imponerade av rabatterna och tittar inte på enstaka ogräs och rabattkanter som kanske inte är riktigt lika raka som man själv skulle önska :D

Ha det så härligt!

Kram
//Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det syns då rakt ingen misskötsel här!! Du har finare blommor än dom flesta ju. Och så fint du dukat med Linderholm duken.
Kramar/AM

Änglarum sa...

Hej Maggan!ännu en dag tillända!! vart tar dagarna vägen?! förstår att du känner som du inte hinner med! men man kan ju inte vara i alla ändar...ser ut som blommorna mår alldeles utmärkt :) ha det gott mot helgen! kram Jessica