Bloggintresserade

onsdag 19 februari 2014

Onsdagstema hos växthusliv. "Segt"

Hej alla vänner!

Då var det segt alltså. här är verkligen segt, har ingen aning om vilken bild som skulle passa till mitt sega val.

Våren är ju inte seg, den är några månader för tidigt i södra Sverige. Det är nämligen metrologiskt sett vår i södra Sverige, ganska långt upp till och med.
 
Men en som tar det väldigt segt det är solen. Förra året var det massor av sol på våren..

Så med andra ord så är det rgnet som är sååå segt i år.
 

Så här ser det ut på rutorna varje dag. Det är segt!!!



Mitt bidrag till Segt hos Växthusliv
Det finns säkert fler sega bidrag att titta på om du kikar in där.

Ha en fin mitt i veckan dag
kram Meta

4 kommentarer:

LINDA sa...

Vilken fin katt! Den ser verkligen ut att blicka uppåt mot solen och våren :D

Kram
//Linda

lavendia sa...

Du har rätt. Det är regnet som är segt att se varenda dag. Även jag tycker katten är söt. Ett djur i keramik skulle jag kunna tänka mig, som inte behöver ha mat o rastning.

Annika sa...

Håller med dig! Solen kan gärna få kika fram lite mer. Nu har vi väl ingen tjäle heller (i alla fall där jag bor) så de vintergröna växterna skulle nog tåla lite sol.
Ha det gott!
Kram Annika

Lotta sa...

Jag håller verkligen med dig!!!Iadg har dimman legat som ett segt täcke över oss...Gillart´INTE.
Kram Lotta