Bloggintresserade

måndag 2 september 2013

Platsbrist.

Hej alla fina vänner som kikar in!

Då var det en ny vecka igen det går fort tycker jag både helgen och veckorna.



Nu när jag har tagit hem mina pelargon sticklingar fick jag lite problem var jag skulle göra av dom. Det är ju rätt många. Jag som inga skulle ha över vintern Hi hihi.


Den röda långa lådan brukar stå i fönstret på en pall.


Jag hittade en låda med fack  som jag får i många och den kan få stå framför fönstret på en låg bokhylla.


Den här pelargonen vill jag verkligen ska överleva den är så söt, heter nåt med Linderholm, får leta fram namnet senare


Det blev rätt många av den här sorten (bra att ha till presenter i vinter) när jag klippte ner min stora lite risiga blomma.


 


 Blommorna är mörkt vinröda, min färg ni vet. Nu skall jag låta den växa i en ställning så kanske det blir finare.

 
Det blir några kassar med blommor som får följa med hem varje dag ett tag framöver.

Det  var ljust rätt länge ikväll så vi hann med en hel del av vårt snickrande. Det är skönt med allt som blir färdigt.Nu är det bara markarbetet kvar till växthuset Härligt, det kommer att bli färdigt till våren Jippi. Längtar efter egna tomater.  

Ha det så gott
Kram Meta

3 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Det blir som en liten pelargondjungel då;) Du får sitta där och lukta på blommorna... Den mörkröda ser väldigt läcker ut!!

Ha en fin vecka!
//lisa

Hon som talar med blommor sa...

En pelargonhörna skänker mycket glädje! Härligt att se :)

Allt gott till dig! Kram / Carolin

Unknown sa...

Så mange flotte pelargonia du har, jeg har vist fått den dillen jeg også i sommer.

Den hvite kassen passet så flott, det ble kjempefint.

Maritklem.