Bloggintresserade

tisdag 29 december 2015

Snart slut..............

Hej alla mina vänner!

Jaha vad ska en hitta på nu då?. Lite snö, regn/snö på dagarna det är inte många grader kallt ute -1 närmare bestämt.Det mesta har smält bort av den snö som kom. Igår kväll var det i alla fall is-rosor på våra balkongfönster.



I dag ser det ut att bli sol. Det ser jag fram mot.

En liten tur till köpcentra blev det. Att trängas med allt folk som är där det är inte alls kul. Måste man så är det så.
Kikade lite på rean i några butiker när jag ändå var där.
 Jo då lite blev det allt med hem.

Har ju letat en ljusslinga med kulor i fattigmanssilver och tänk nu hittade jag en kartong, den sista . Den blir bra till Nyårsdukningen tänkte jag.
Några Ljushållare i svart plåt och ljus manschetter också i plåt.
Jag eldade upp ett par häromdagen som var i plast. Ajaj det hade kunnat gått illa.
De tygklädda lådorna på Hemtex gillar jag Idag blev det en vit.
Led-lampor till ljusstakarna köper jag några förpackningar varje år så jag kan byta ut de gamla.De är inte billiga annars.och jag har många ljusstakar. Hittade också en fin burk till Julkakorna jag brukar ge bort varje år


Det är fint med lite fröställningar kvar på kolonin och Påskliljan den är tidig i år.(hihi) 






Även om det inte är den här jag menar så har faktiskt många små toppar stuckit opp de senaste dagarna innan snön kom.Hoppas de tar sig samman och stannar upp. Annars lär vi nog inte få så mycket blommor i vår. (Snyft).

Önskar er alla ett Gott slut på året 2015.
Kram Meta

8 kommentarer:

lavendia sa...

Gott nytt år på dig med. Det blev litet skillnad så här på sluttampen./ Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken julafton ni hade, så otroligt mysig och tänk att ni kunde sitta i växthuset, jag blir inte lite avundsjuk, jag! Så vackra bilder!
Agneta kram

Erikslundsliv sa...

Vi var en sväng på Kupolen idag och några små fynd hittade jag faktiskt. Annars är jag lite dålig på att hinna fynda på rean eftersom jag inte så gärna vill trängas med andra i butikerna. Smart att köpa lampor till ljusstakarna redan nu!
Ha det gott!
Kram, Ann

Cat sa...

Vädret slår kullerbyttor och det är inte så himla lätt att hinna med. Jag hoppas, precis som du, att vårlökarna hinner med. Även här tittar de upp i mängder och vi har just nu inget skyddande snötäcke kvar. Bara bar-frost.
Önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett gott nytt. Kram, Catarina

A House With A View sa...

Vilken tur att fånga den sista kartongen med ljusslingor!!! Puh! Inte alltid det lättaste att trängas med andra på rean!!

Så vackert att ha kvar fröställningarna i trädgården. Jag har medvetet låtit bli att klippa ner mina perenner, tycker att de gör sig bra mot snön. Så fort våren kommer så klipper jag dock ner allt.

Önskar dig en riktigt GOTT NYTT ÅR!

kramar aka

Halmhatt och mamelucker sa...

Fina rimfrostrosor och påskliljan ;)! Men vilken kul idé att fira julaftonen på kolonin och sitta i växthuset. Sååå mysigt!
Riktigt gott slut nu och ett gott nytt år till Dig!
Kram Annika

M/S Design sa...

Önskar dej med ett gott slut på det här året och hoppas du får ett fint nytt trädgårdsår
Mariana

Sabelhagens Olivlund sa...

Gott nytt År.
Kram Maria