Bloggintresserade

torsdag 5 mars 2015

Solmys på kolonin.

Hej alla där ute!

Några härliga dagar har det varit nu. Solen lyser  och värmer. Växthuset har snabbt 10 grader så det är skönt att sitta där när vi fikar.Faktiskt skönare än inne i gamla huset.


Nu minsann händer det grejer i nya huset.
Reglarna till väggarna vid tvättrummet är nu uppe. Nästa drag är att dra ledningar till elen så vi får in värmen och kan börja måla panelen som ska sitta på vägarna.
Det har varit ett väldigt sågande och spikande.
Jag längtar verkligen tills jag kan flytta in.

Läste hos Linda att det var Billiga lökar på Lidl.
Vägen gick förbi där idag och jag hade nog kunnat köpa alla lådorna som det fanns lökar i.
Hur många fina som helst. Var egentligen ute efter vita Gladiolus, tyvärr fanns det inte men då hittade jag den här, ser ju hur fin ut som helst helt i min färgstil.





Såå härligt det är att få drömma om hur det kommer att grönska på koloni i sommar.Det ska jag verkligen göra idag när solen lyser från en klarblå himmel. Det blir fika och mys i stolen idag, ryggen säger inget arbete.
Ha en fin och skön torsdag
Kram Meta

8 kommentarer:

Hajan sa...

lilla gumman så spännande för oss, som inte har något växthus.
Detta med ryggen har jag besvär just nu, det kommer surt efter, men efter lite vila brukar det hjälpa. Så nu har jag vetebaket på gång ,det kommer folk på lördag som tycker om bullar.
köpte rågbröd i går om jag inte orkar, men man vill ju så gärna.
Så roligt det måste vara för dig nu.
Lycka till

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ni har tur med byggandet, lång höst och kort vinter. Ser att det är full fart redan, vilket paradis ni har.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Här är också strålande sol idag, den första på väldigt länge. Har tagit min promenad och se hur häckar och träd har svällande knoppar!

Ha en mysig soldag!
Kramar från Eva-Mari

ullie sa...

Har ju inte kikat in till dej på ett tag =)
Hoppas allt är bra. Här ligger ebba o ja i influensa inte kul alls.
har ni ett lite hus vid kolonin som ni gör om ?
viss är det så himla mysigt med solen man blir sååå glad

Cat sa...

Men gud så härligt!
Underbart att kunna sitta ute i solen och fika :-)
Ha de gott. Kram, Catarina

cissi sa...

Ja, nu finns det verkligen mycket att se fram emot, funderar mer och mer på vad jag ska odla på min kolonilott. Mycket ätbar, men också lite blommor att plocka med hem!

Sabelhagens Olivlund sa...

Härligt med utefika! Ser supermysigt ut. Så många lökar du fyndat, som det kommer blomma hos dig.
Spännande med nybygge.
Ha det gott
Kram Maria

Katarinas trädgård sa...

Hurra för fika och mys i solen! Finns det något bättre än våren?!
Kram
Katarina