Bloggintresserade

onsdag 19 december 2012

Pyntat lite idag "mitt i veckan"

 Hej alla vänner!

Nu närmar sig Julen med stormsteg. jag har inte pyntat så mycket än och blir nog inte så mycket heller. Vi firar jul hos äldsta dottern. Sen jobbar vi och är hemma ensamma. Därför känns det inte så viktigt att ta fram en massa som det brukar vara.



Kommer ni ihåg asken jag köpte hos Hagagården
Den hade några fack inuti som jag har lagt lite gamla och nya julkulor i.


Idag på väg hem slank jag in på lokala loppisen och jag blev jätteglad för där fanns en gammal fågel 
Några gamla tomtar i papper förmodligen en lång rad från början.

Naturligtvis så hittade jag lite glitter med, behövs om jag skall göra fler glitter rundlar. 


 Så här och lite till skall jag ta fram till Jul. Annars blir det blommor, ris, och mossa som dekoration och naturligtvis en massa ljus.

 Vill ni se vad era Bloggvänner gör mitt i julvecka gå in till Skipperfrua


Ha en fin Julvecka 
Kram Meta

6 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken fin fågel du fyndat, ibland har man verkligen loppistur!
Julkram till dig.

Aud sa...

Så artig at du fant en så fin fugl, husker de fra da jeg var barn. Det hender man kan vere heldig og gjøre skikkelige fine varp på loppiser.
Ha en fortsatt fin uke :-)

samson sa...

Dom där gamla fåglarna är så fina
jag pyntar bara lite ska fira jul hos yngsta dotter och barnbarnet
ha det så bra
maggan

Änglarum sa...

Lite små fynd med andra ord ;=) oj vad det snöar hos dig!! mysigt!ha det fortsatt gott<kram Jesica

Asbjørg sa...

Fuglen du fant var virkelig fin,gammel julepynt er så koselig!

Anette Ryan sa...

Ibland kan det vara skont att fira jul nagonannanstanns sa att man slipper pynta sa mycket sjalv. Funderar starkt pa det men sa har man sma barn....;-)
Kram Anette