Sitter nu på verandan och njuter av ett stilla regn. tänk att man kan njuta av det. Har nyligen varit ute och vattnat, det är så torrt att mina växter inte alls mår bra.
I år är det inte mycket till blommor i mina Hortensior.
Den här nyinköpta vita har i alla fall levererat många blommor.
Jag gillar verkligen vita blommor.
Den här krukrosen från i fjol har blommat så mycket och blir bara större och större. Så roligt det är. Den var bara 15 cm då i en kruka på bordet i växthuset. Nu är den en halvmeter hög och så kraftig.Blommorna är från lime till svagt gula.
sig bra till alla blommor i andra färg. "Vitpytta" är dess namn.
Tänk att himlen kan vara så blå....
Med min vita Sommer snow mot den så är det sommar i kvadrat, som en del säger om sommarn på Tokarp.
Den vita "Astilben" är nog den finaste av dom alla..
Den här överträffar allt tycker jag, när den blommar är det som en vit vägg hos mig.
Min mycket gamla "klätterhortensia"
Den här "Gypsoflian" gillar jag. Så fin att sätta i buketter.
En stor dubbel prästkrage bland de vissna rosorna.
Vita pelargoner är tjusigt, men de har lite svårt att blomma tycker jag. Just den här är rätt villig i alla fall.
Köpte en vit Mårbacka förra året det var en besvikelse.
Den här vitlysingen är ett av de sist inköpta vita växterna just nu.
Blev lite snopen när det bara var en stängel som kom upp, tänkte att det var en konstig en.
Den ska få stå i den nya rabatten framför huset. Tillsammans med många andra växter som står på vänt i krukor.
Det här var en del av mina vita blommor som blommar just nu. Jag väntar på några liljor. Det är mycket som är sent i år. Har en röd ros som inte slagit ut än, visserligen är den senare men inte så här sen.
Hoppas ni alla där ute som kikar in har det fortsatt bra i aug. Jag hoppas det är lång tid kvar till hösten kommer.
Kram Meta