Bloggintresserade

söndag 18 februari 2018

Inne och Ute.

Hej mina vänner!

Jaha då är det snart slut på denna månaden med. Vad har jag gjort då det minns jag knappt. 


Kolonin  någon dag målat och snickrat.
Tänk de första penseldragen är tagna på insidan känns hur bra som helst.



Det har kommit upp lite mer panel åxå i sovrummet. På tre sidor. Den sista blir inte fören vi kan ha sågen ute.

 

Satt om pelargoner. De flesta har överlevt vintern i sina påsar. Nu är det fullt i alla fönster.

 








 Framför pelargonerna står kvistar av kvitten och gör ett litet försök att få våren närmare.


 




Varit en sväng till Vättern för att fota isen det var inte så där väldigt fint massor av småskräp i den.


 







Hittade några kul motiv i alla fall. 
En älg som smyger bakom kvistarna.





Den här mysiga figuren gillar jag.Spejar säkert på alla svanar som simmar långt där ute.
Tänk vad bra det är med fantasi.



Det är rätt tidigt att de är på Vättern hörde att det var många efter hela stranden.



Det var lite från händelserna här i min lilla värld.
Ha nu en fin söndag vad du än gör och är.
Kram Meta

4 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Lite småtrist så här i februari, men det är rätt skönt det med för då hinns lite andra saker med som annars bara inte blir av. Snart ska vi väl ändå få lite takdropp och värmande sol på näsan. Jag längtar mer och mer efter det nu. Just nu snöar det här igen och vi har minusgrader hela tiden. En lång vinter blir det här i Dalarna i år!
Ha en fin vecka Meta!
Kram, Ann

Rost och rädisor sa...

Kan känna mig lite avundsjuk ibland på alla fina bilder av isformationer i Vättern. Här finns inga liknande möjligheter.
Kvittenknopparna så söta. Blir glad långt in i hjärtat av dem.
Allt gott
/Anette

Cat sa...

Vad härligt att pelargonerna redan är omsatta. Helt ärligt har jag inte ens tänkt på mina, kanske ska titta till dom där ute i garaget.
Ha de gott. Kram, Catarina

Lena i Wales sa...

Du verkar ha gjort en hel del, tycker jag.
Vackra vinterbilder och snart är det mars månad.
Ha det bra!