Bloggintresserade

måndag 22 januari 2018

Uppdatering.

Hej mina vänner.
Jaha då har det snöat och blåst igen, varmgrader och kallgrader om vart annat. Det känns som det där mörka och gråa borde ta slut nu. I år tycker jag då verkligen att januari varit väldigt jobbigt. Men nu är det snart slut på den och då börjar februari  med alla som fyller år i vår bekantskapskrets och släkt. Födelsedagar det är skoj.

På kolonin händer det en del åxå som jag kan glädjas åt. Väggarna växer fram en efter en och det börjar se ut som ett beboeligt hus. Köket är det som vi håller på med nu.
Pärlspont på en vägg mot hallen. Plankväggen den får vänta tills vi kan ha sågen ute.
Ett hål för vår lilla TV. blir det i väggen mellan köket och där våra slappastolar ska stå vid kaminen.

Det får bli ett fönster som ska ge lite ljus till diskbänken. Den kom in i ett hörn där det är rätt mörkt märkte vi. Lampan vill jag inte ha på mitt i sommaren.

 
Jag har pysslat lite , det var så att jag vill ju ha en ljusring på ett speciellt ställe och alla är för stora så jag fick ta det som fanns och göra en själv.
( Tack  Elisabeth  för tipset.)
Rätt bra tycker jag om jag får säga så........


Snön den ökar på sig lite då och då. och det är klart jag är väl ingen älskare av det men ska det va vinter så vill jag nog ha lite snö ändå. Det blir rätt mysigt av det.








I går var en härlig dag, naturligtvis så kunde jag inte åka till kolonin då. Fick njuta lite solenergi hemma istället. Och det var lika skönt.
Det gjorde att jag hann med en massa tråkgör inne sen. Lapp och lagakorgen var nämligen full av projekt. Snart klar bara en sak kvar den får vänta.

Idag var det tandhygienist besök och tvätt på agendan det är avklarat nu så jag fick lite tid till datorn. Den prioriteras inte just nu.
Nu hoppas jag på några fler fina dagar, det är bra för jag ska på utflykt och träffa en annan bloggare. Ska bli så kul. 
Berättar sen.
Ha det nu så gott alla vänner 
Kram Meta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Kan känna igen känslan av att det börjar bli klart, att allt slit blir som ni tänkt och att vi är på rätt sida året!

Önskar dig en fin dag i det vackra vintervita som är sååå bra för växterna.
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

VET Meta vad jag tycker, Ni är jätteduktiga, Ni jobbar och jobbar
så¨det inte är klokt. Men det klart våren är ju snart här, men
har Ni någon vilodag emellanåt. Ni har all heder och ära för det noi lägger ner där. Jag önskar Er all lycka till jag kan få ihop.
Trägen vinner., det passar Er faltiskt. Tack för vi får vara med lite på ett hörn-

Charlotta sa...

Roligt att kunna renovera på vintern när trädgården ligger i dvala. Men det finns en del fint ute ändå. De där gräsfjädrarna drar verkligen blickarna till sig. Fina!
Ha det gott!

HWIT BLOGG sa...

Ja ni är verkligen flitiga och det kommer att bli sååå fint till våren! Ja januari har rullat på och tiden går fort, lite snö har vi haft men den försvann lika snabbt, skönt :)
Ha en fin fredag nu...
Kram från Titti