Bloggintresserade

lördag 9 april 2016

Nyheter bland alla blommor

Hej alla vänner!

Njutit det är det minsta man kan säga om dagen idag.
Den började med en tur till Torget med bästa väninnan E. Naturligtvis hade jag svårt att stå emot vissa blommor.
Så några nyheter fick följa med till kolonin.

 
Som den här pensén. Den har jag inte sett förut. Hoppas nu att alla blir lika finurliga.


Den sitter tillsammans med  två andra i en treuddig kruka.

 

Den hamnade i min gula hörna. Med några Hyacinter   en påsklilja och en helgul pensé.

 

 Där står också en  gul sol.Det är en helt ny färg för mig av Spanska Marguriten. Jättefin tycker jag.

 





Det har inte varit så där jättemycket sol idag men så skönt i alla fall.

Första lunchen har jag ätit ute idag också. Den bestod av en mugg varmakoppensoppa, en baguette och ett glas öl.
Så härligt det är att man kan vara ute en hel dag.


 
Det märks att solen ligger på och värmer för i mina rabatter poppar det upp  allt möjligt. Här är det vita stora krokusar och Löjtnantshjärta
Det fina blå skillan har också hittat ljuset



 I en annan rabatt får jag i alla fall en kejsarkrona i år.
 

Ska nog komma ihåg att gödsla dom mycket i år igen så kanske det blir fler till nästa år. Jag tycker de är så pampiga. De är ju bra mot sorken också för den gillar inte doften av den.










Det här var min lördag på kolonin.Jag har planterat en del, städat lite och naturligtvis har jag njutit av att vara där. Det är mycket som ska fixas innan jag kan flytta dit igen.
Önskar er alla en härlig solig söndag
Kram Meta

8 kommentarer:

Inger sa...

Vilken härlig dag du haft. Häftigt tigrerad pensé.
Kram

Rost och rädisor sa...

Låter som en härlig dag på kolonin!

Angående växthuset så är säljaren gift med VD. Visst är det så man kan skratta på sig.

Håller med om att själv är bäste dräng, men ibland måste man också inse sina begränsningar och lita på andra och växthusmonteringen kändes helt klart som ett fall för expertisen.

Ha det så fint i ditt paradis och lycka till med målningen. Ska väl bli uppehållsväder idag.

Kram
/Anette

Cat sa...

Det blommar som bara den i den rabatter. Kul att se vad det är som kommer upp. Även hos oss har kejsarkronorna börjat titta upp, men det återstår att se om de blommar i år.
Ha de gott. Kram, Catarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blev en bra lördag det, så roligt och
köpa blommor och plantera. Gissar att
solen kom igår, det gjorde den här och
det blev så skönt och vara ute och greja
Ha en fin vecka med målandet
Kramar/AM

Erikslundsliv sa...

Jaså, kejsarkronan är bra mot sork. Det var ju bra så kanske de håller sig borta från vår matkällare där vår krona står...
Så fina bilder på vackra blommor du visar, tänk när de blommar för fullt i sommar. då blir det ju vackrare ändå!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Ser så inbjudande ut på din koloni. Hoppas du har bra målarväder idag, här blev det ingen balkongstädning, lite för kylig vind och solen... den försvann!
Har skickat mejl till dig!

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, tack, det var roligt att du berättade hur det fungerar på kolonin med hur man får vara där eller inte, men det verkar ju vara ett jättebra system! Vill man ha det lite mer obekvämt så går det bra annars väljer man att bo där när vattnet satts på! Det är så otroligt mysiga bilder och verandan där ni kan sitta under tak är helt ljuvligt söt!
Och så är det så pyssligt, jag älskar det. Kan man få till det på en mindre yta då har man verkligen lyckats tycker jag och det har ju ni. Det är så ombonat, jag har sett i vår dagstidning att det finns en koloni till salu i vår stora stad, och jag är så sugen, men det är baklänges för vi har ju flyttat till där vi hade vårt land och lämnat storstan bakom oss......
Jag tittar på dina bilder och njuter i stället!
Agneta kram

Unknown sa...

Å så fine blomster å bilder, en må jo ha litt nytt nydelig farge er det på den.
Ha en fin ny uke.