Bloggintresserade

måndag 7 december 2015

Blommor som överraskar

Hej alla vänner!

Jaha då regnade det igår igen, nu måste väl alla dammar vara fulla. Kommer det snö på det här, så blir det nog många och stora översvämningar i vår när den ska smälta.

Idag har vi haft en härlig solig dag. Tänk så mycket bättre allt känns och hur lätt det är att jobba då.
Dagen har vi tillbringat på kolonin naturligtvis, för mannen är ledig. En sida till med panel blev det. 

 
Det är så härligt i år för så mycket knoppar som jag har i mina Julrosor har jag nog aldrig haft. 
Den vita har ni sett tidigare innan blomman slog ut.


Även de mörkrosa har massor av knopp visserligen ganska långt ner på marken men de är på väg upp.
 

Den ena har några stora knoppar som nog slår ut snart om det milda vädret fortsätter.

De här exemplaren är rätt gamla men även de nysatta i våras har många knoppar. Det är en tacksam blomma så här års. De andra jag har kommer inte förrän i feb- mars.

 
En liten överraskning fick jag också idag. I ett av landen har en liten tuva med doftviol några blommor och lite knoppar.

Det är många ställen som det blommar på hörde jag igår. På Öland har de massor av blommor, en hel liten bukett att lägga under kudden hittade reportern. Är det midsommar eller????
Trodde det var December som almanackan visar. Har kanske fel där då.



Då är det en ny vecka på gång hoppas alla har det bra och att det kanske smyger sig lite Julkänsla in hos er  varefter dagarna går.
Ha det gott  
Kam Meta 

12 kommentarer:

Cat sa...

Även här blommar julrosorna, men bara de vita. Dessutom har redan vårlökarna börjat titta up. Jag hoppas att de klarar sig om det fryser och blir kallare.
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

hejsan, ja det är mycket konstigt på gång i vårt avlånga land.
Vi har sett både på våra bloggar och på TV hur de visar blommor som återkommer,
färskpotatisen är godare nu än vid midsommar.
Från Öland var det i går på tv hur många sorter som blommar om igen.
I gårkväll hade jag 7+, men kan ni tänka Er nu har jag -2, i kväll.

Vi får se hur det bliver, du har ju redan dina >Nioler

Erikslundsliv sa...

Åh, en julros vill jag ha! De är så fina!
Härligt att ni får på panelen, det måste kännas skönt innan vintern kommer om den nu gör det...
Ha det fint!
Kram, Ann

Mejrams! sa...

Men så mycket knopp du har i dina julresor.Hoppas det milda vädret består så att du hinner njuta av blomningen! Kram Merja

lavendia sa...

Ja nog är det fantastiskt! / Britt

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja, nog är det en konstig vinter (höst), fast jag gillar den. Det är så härligt när det blommar fortfarande. Har aldrig varit mycket för snö och numera så är man ju livrädd för att halka också!
KRAM
Susie

Trädgård på Djupet sa...

Att det redan blommar! Har inte sett några knoppar hos mig än, men det kommer kanske snart.

BP sa...

Snacka om gröna fingrar hos dig! Å jag kan gissa att du inte önskar dig snö just nu med denna fantastiska blomsterprakt i deccember:-)

Kolonilotta sa...

Det är ju helt otroligt vad det blommar his dig!
Roligt trots att det känns lite konstigt.
Njut så länge det håller....
Kram! :)

Laila sa...

Även här (i Stockholms skärgård) blommar det här och var i rabatterna! Har bara två julrosor ute men de har blommat ganska länge nu.
Allt gott!/Laila

Min soltrappa sa...

Det är alltid trevligt att titta inom din blogg och spännande att följa livet på kolonin. Vi har själva drivit med en hel del byggprojekt för att göra ett gammalt hus beboeligt, så jag tror att jag kan känna en del av den glädje, spänning och förväntan som ligger i det men stundom också den frustration det kan innebära. Och mycket jobb! Hur som; kul och trivsamt är det i alla fall att titta in till dig.
Underbar vinterglädje med fina blomster du har i trädgården.
Ha det gott!
/Mia

HWIT BLOGG sa...

Åhh vad jag saknar alla mina julrosor som jag lämnade kvar på Öland (som dom nya tyvärr grävde upp och slängde sen!) men jag får väl plantera nya...
Jag stirrade på en knallgul maskros i gräsmattan i förrgår, märkligt!
Ha en skön dag!
Kram Titti