Bloggintresserade

söndag 12 maj 2013

Vårspaning.

Hej alla fin vänner!

Nu känns det som om alla fina vårblommor och annan vårkänsla börjar lida mot försommar här i småland.


Gick en liten sväng  med kameran ikväll på kolonin.


 Forsytian blommar för fullt.




 Några Pingstliljor har jag med






 Den lila Bollvivan är snart överblommad.




















 Den vita och mörka Kungsängsliljan blommar med stora klockor.
 








 Tulpaner har jag i full blom, även om sorken har käkat upp en massa för mig.




Är det någon som har ett bra tips hur jag skall få behålla mina lökar till nästa år?????????











Jag har en Kejsarkrona med röda blommor som snart har slagit ut.
De andra vill inte blomma i år, undrar varför???





Det här var lite av min vårspaning på min koloni där jag har bott några nätter nu. Det är så härligt.
Vill ni se mer från norr till söder hur långt våren kommit kolla då in till  Annica


Ha en fin ny vecka
Kram Meta

11 kommentarer:

Birgitta sa...

Härliga bilder! Ha en fin vecka du med :)

ZielonaMila sa...

Beautiful flowers, fantastic colours:) I am greeting

Paula i pörtet sa...

Det måste vara hög mysfaktor när du första gången för säsongen övernattar i stugan! Säkert samma känsla som vi brukade ha då vi tog ut husvagnen på vårens första utflykt.
Ha en fin pingstvecka

samson sa...

härligt att du kan börja sova över i stugan
jag har åxå problem med att få kejesarkronorna att blomma,
jag har skickat en planta Gullklematis med Inga-Lill,plantan har stått ute i ett par dagar
ha det så bra
maggan

Jannibele sa...

Oi, oi hvor våren har kommet for fullt hos deg. Masse blomstring:)Kuleprimulaen har virkelig slått seg løs. Ha gode vårdager!

Inger sa...

Många härliga blomster hos dig!
Ha det bra!

Caroline sa...

Härliga vårblommor hos dig!
/Caroline

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här kommer attacken uppifrån hos dig nerifrån, lika illa! Har inga bra idéer för sork. Men finfina blommor har du.
Kramar
AnnaMaria

Om Ett Hus sa...

Vilka fina kungsängsliljor! Den märka var jätte fin! Ha det gott!

/Susanné

Malys krok sa...

Mye fint å se på denne vårtiden! Vakkert hos deg! -Margit-

Unknown sa...

Å så mye fint, keiserkronen er praktfull.
Kos deg med de fine blomstene og ha en fin dag.