Bloggintresserade

fredag 23 mars 2012

Tulpaner

Tulpaner på Keukenhof
Hej alla nyfikna blomspanare!
De första tulpanerna i rabatten.





Jag blev så inspirerad av alla vackra och underbara tulpaner på Keukenhof så jag har börjat samla i en rabatt längst upp på vår tomt.

Igår var jag på kolonin och räfsade löv och letade blommor i mina rabatter och det kommer många små uppstickare både små och stora.Just nu mest med snödroppar som blommar.



Bilden är från första våren i rabatten.Det har tillkommit flera växter under sommaren och mer skall det bli. Till i vår har jag satt ytterligare tulpaner och lite andra smålökar för att fylla ut under. Är så nyfiken på hur det kommer att se ut.
Det är ju inte alla tulpaner som återkommer lika villigt varje år.
 Får återkomma med bilder när det syns lite mer i rabatten än det gjorde igår.

Massor av vårkramar       Meta

Inga kommentarer: