Bloggintresserade

tisdag 6 februari 2018

Det går framåt.

Hej alla vänner!

När man är ledig går tiden väldigt fort. 4 dagar har gått som ett svisch och nu är det vanliga arbetsdagar igen för mannen. Fast det är ju snart helg igen.
Vi har tillbringat dagarna på kolonin. visserligen blev det en väldig vinter men det har vi trotsat.

Vi njuter och jobbar på i vårt hus. Det måste vi ju om vi ska kunna flytta in i sommar. 

Snön ligger  hårt packad i takvinkeln

Det viner från tak och drivor


De första dagarna var det rördragning som skulle göras nu är det nästan klart för elektrikern att komma.Alltid så är det lite saker som är knepiga som får göras då.



Vinden över sovrummet har fått sin isolering i taket det var ett slit jobb. Det går nämligen inte att krypa där utan det har fått göras liggandes på mage Stackars man han får utstå mycket för att vi ska få det bra.


Vi ska ju ha ett litet tvättrum med handfat och en toa( vad det nu blir vet jag inte än) Där har vi satt panel på halva och hela väggarna och ovanför blir det en tapet. 
Det där med att välja är ju inte alls lätt. Ju mer jag titta desto svårare blir det. Tror jag hittat det jag vill ha bara jag får till det nu då. Det där med längder på väggar ska ju åxå stämma. Imorgon ska jag välja färg till panelen Puh det blir en procedur det med.
Nåt val som redan är gjort är golven. Känns bra att vi äntligen kommit till skott och till och med fått hem det. För att slippa täcka allt så får jag måla taket först.


Jag har haft några lyktor tända i snön ser så mysigt ut på kvällen innan vi åker hem.

Det har tydligen varit obehöriga här på området. Så bäst att skrämma dom lite med ljus så de ser att vi varit och är där.
Hoppas det hjälper.





Det har varit väldigt kallt på nätterna så fönstren har fått fina snöstjärnor.


De här fågelparet satt i en av alarna utanför tomten är inte säker på vad det är för några. Ni kanske vet?????


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin och skön vecka
Kram Meta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ni jobbar på och är flitiga. Det är kul att se det växa fram fastän du tycker förmodligen det går långsamt. Men ska det bli ordentligt måste det ta tid. Jag avundas dig! Gillar att måla och tapetsera och älskar att få planera färg och inredning. Ska bli kul att se dina val!

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Nej det vet vi inte, men De ser frusna ut. OInget vidare våder för dem heller.
Jag har alltid tyckt det varit lite mysigt med vinter, men det gör inte den här gamla tanten längre. Längtar redan efter våren.
Snö, snö och åter snö. så är det bara, skall inte gnälla, förlåt men hu vad grått det när.

Cat sa...

Jag tror bestämt att du haft besök att gråsiskorna, de har vi ofta vid våra fågelfröautomater.
Jisses vad ni jobbar, det kommer ju att bli jättefint när ni är klara.
Ha en underbar helg. Kram, Catarina

Erikslundsliv sa...

Trots att det är jobbigt med alla val så är det ju samtidigt det som är så roligt, eller hur?
Det blir så fint och ni är verkligen duktiga på att jobba på trots snöoväder och allt. Snart är det vår och då får ni lön för mödan när ni kan flytta till kolonin igen.
Ha en fin kväll!
Kram, Ann